De 5 meest gestelde vragen aan mij als zelfstandig reisadviser

Ellen van den Assem op 04 January 2009
"Ellen jij boekt toch alleen maar van die dure maatwerkreizen?"

Bovenstaande krijg ik helaas vaker te horen als ik mensen vertel over mijn werk als zelfstandig reisadviseur, helaas is dat onterecht. Omdat ik merk dat er vaak veel vragen zijn of misopvattingen wil ik proberen dit uit de wereld te helpen met dit blog. Ik geef antwoord op de 5 meest gestelde vragen aan mij.

1. "Wat is dat voor een organisatie, Travel Counsellors?" Travel Counsellors is een dynamische en wereldwijd opererende reisonderneming met zelfstandige reisadviseurs in Nederland, die worden ondersteund door het hoofdkantoor in Den Haag. Daarnaast zijn er ook Travel Counsellors ook actief in de UK, Ierland, Australie, Zuid Afrika, Belgie en de Verenigde Arabische Emiraten, met of hun Eigen hoofdkantoor ter plaatse of met ondersteuning vanuit het hoofdkantoor in de UK.

Travel Counsellors is van oorsprong een familiebedrijf met een stevig fundament, en een familiebedrijf zijn wij ondanks de sterke groei altijd gebleven. Ons ethos van vriendschap, loyaliteit, zorg en ondersteuning komt niet uit de lucht vallen. Het is iets wat wij vanaf het begin al uitdragen.

2. "Hoe zit dat dan met het boeken van een reis bij jou?" Op basis van de wens van de klant en het bijbehorende budget ga ik aan de slag. En nee niet alleen maar voor maatwerkreizen, verre bestemmingen of exclusieve reizen. Ook pakketreizen die aangeboden worden via de grote Nederlandse touroperators kan ik voor je boeken, denk aan een Tui, Kras of Corendon bijvoorbeeld. Maar ook de meeste Duitse en Belgische aanbieders, die in veel gevallen nog wel eens goedkoper zijn. Dus heeft iemand een reis gezien bij een touroperator dan vergelijk ik die altijd graag met alle aanbieders om op die manier de beste prijs te vinden maar ook de meest gunstige vluchten of dichtstbijzijnde luchthaven. De prijs die je online ziet bij de touroperators is bij mij hetzelfde. Natuurlijk zijn er enkele organisaties waar ik niet kan boeken maar daar moet je, je ook van afvragen wil je via dat soort bedrijven wel je vakantie regelen? Laten we eerlijk zijn we willen toch niet ergens belanden waar we "Red mijn vakantie" moeten inschakelen! Dit kan bijvoorbeeld komen doordat deze niet aan ANVR of SGR voorwaarden voldoen of niet aan de eisen die wij stellen voor veiligheid en hygiene.

3. "Ben je dan duurder dan een "ouderwets stenen" reisbureau?" Nee dus, omdat ik altijd een reis vergelijk bij alle mogelijkheden aanbieders. Adverteren met "bij mij de goedkoopste prijs" zal ik daarentegen ook nooit doen, want een accommodatie of organisatie kan altijd een bepaalde stuntprijs onder de kostprijs aanbieden om klanten te trekken. Wat ik wel kan garanderen is een persoonlijke benadering en unieke service.

4. "Wat is dan het verschil met een gewoon reisbureau?" Dat mijn benadering persoonlijk is, dat ik prijzen altijd vergelijk met alle beschikbare aanbieders zowel de Nederlandse als Duitse en Belgische aanbieders. Ik kom graag bij je thuis voor een persoonlijk adviesgesprek, ook in de avonduren of het weekend. Een afspraak of offerte is geheel vrijblijvend. Uiteraard kan ik je ook telefonisch of via de mail helpen. Onze kennis en expertise is enorm, natuurlijk reis ik zelf veel privé, maar maak ik ook studiereizen naar voor mij onbekende bestemmingen. Ik heb honderden collega Travel Counsellors wereldwijd waar ik terecht kan voor informatie over alle denkbare bestemmingen. Daarnaast hebben wij een heel groot netwerk met reis experts die gespecialiseerd zijn in de meest uiteenlopende bestemmingen of special thema reizen. Deze experts en specialisten zijn reisprofessionals in binnen en buitenland. Ik bespaar je tijd, je hoeft zelf niet meer uren, dagen het internet af te struinen, want vaak zie je online door de bomen het bos niet meer. En als er iets mis gaat op reis of extra hulp nodig is dan sta ik 24/7 voor je klaar. En ook hebben we een 24/7 Duty office die special voor onze klanten altijd bereikbaar zijn.

5. "Alleen een vliegticket of losse hotels kan ik bij jou zeker niet boeken?" Fout, ook dit kan ik voor je zorgen. Losse vliegtickets, enkel hoteloveranchtingen, autohuur, pakketreizen, maatwerkreizen, weekendjes weg, cruises, huwelijksreizen, treinreizen, fly-drive, autovakanties, kamperen, sport reizen of losse tickets voor sportwedstrijden, vakantiehuizen of villa's, huwelijksreisrekening, trouwen in het buitenland, zonbestemmingen, wintersport, thema vakanties, dichtbij of ver weg, een klein of groot budget, het kan allemaal.

Dus ook als je zelf al een leuke reis via een touroperator hebt gezien of een hotel via een boekingssite neem ook vooral dan eerst contact met me op. Ik kijk graag verder voor je of je de beste prijs, vluchten of meest gunstige luchthaven hebt via die aanbieder. Is het elders gunstiger dan boek ik dat graag voor je of plaats ik een optie indien mogelijk. Is de reis die je zelf hebt gezien de beste optie ook dan help ik je graag verder bij het boeken hiervan. Het voordeel is dat je met al je vragen vooraf of tijdens de reis bij mij terecht kan en dat is vaak prettig dan naar een callcenter te moeten bellen waar je lang moet wachten en steeds iemand anders te spreken krijgt.

Ook bij twijfel over een bepaalde bestemming of hulp bij het plannen van een reis adviseer ik je graag. Dus aarzel niet en neem gerust contact met me op als je vakantieplannen hebt of als er nog meer vragen zijn.

Ik hoor graag van je.