Gevestigd in Zutphen

Marijn Cornelissen

Leuk je te ontmoeten!

“Collect moments, not things”

Fijn dat u de moeite neemt om mijn website te bezoeken.

Mijn naam is Marijn Cornelissen en van jongs af aan droomde ik er altijd al van om naar vreemde landen te reizen en kennis te maken met nieuwe culturen, gewoontes en levensstijlen.
Daar heb ik gestalte aan gegeven door na mijn middelbare school een opleiding te gaan volgen in de toeristische sector, gevolgd door vele jaren ervaring met het adviseren van klanten over vakanties, verre reizen en het realiseren van persoonlijke reiswensen.
Van begin af aan heb ik me geconcentreerd op persoonlijk reisadvies, betrokkenheid en uitstekende service.
Het gaat immers om het vervullen van de eisen en wensen van mijn klanten, en dat die met een uitermate tevreden gevoel weer thuis komen.

Door de opkomst van internet is de reisbranche verandert, maar ik heb gemerkt dat juist het persoonlijke advies en het op maat afstemmen van de eisen en wensen van mijn klanten, steeds belangrijker is geworden. Als zelfstandige en onafhankelijke Travel Counsellor, met een uitgebreid en professioneel netwerk aan mogelijkheden, kan ik hier uitstekend op inspelen.

Het vervult mij dan ook elke keer weer met trots als klanten na afloop van hun reis contact met mij opnemen en al hun onuitwisbare enthousiaste herinneringen met mij delen.
Deze tevreden klanten zijn de basis voor mijn motivatie en het heeft mij in staat gesteld een grote kring van vaste klanten op te bouwen.

Door de jaren heen heb ik mijn vroegere dromen ook gestalte kunnen geven en ben ik in de gelegenheid geweest om vele reizen te maken naar het kleurrijke Zuid Amerika, de enerverende USA, het betoverende Afrika, het dynamische Azië en naar ook vele mooie cultuurrijke Europese bestemmingen.
Deze reiservaringen komen nu uitstekend van pas bij het adviseren van mijn klanten.

Mijn uitgangspunten voor het vertalen van de wensen van mijn klanten in een passend reisadvies zijn altijd “kennis”, “ervaring”, “passie” en service”.
Niet alleen voor verre reizen naar onbekende oorden, maar ook voor heerlijke zonvakantie, rondreizen, stedentrips, wintervakanties, cruises of een lekker weekendje weg, zelfs uw business trip is geen probleem. Alles kan naar uw wensen vertaald worden.
Ik regel het graag voor u.

Nieuwsgierig geworden ? Neem dan gewoon op elk willekeurig moment contact met mij op via mail of telefoon, en we kunnen vrijblijvend eens overleggen hoe uw vakantiewensen eruit zien en wat ik wellicht voor u en uw reisgenoten kan betekenen.

Hopelijk tot snel !

Marijn

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Zuid - Afrika

04 February 2021

Eindelijk is het zo ver…. Zullen we dan echt de Big Five gaan spotten ?.... Genieten van het lekkere eten ?.... De ongerepte natuur ontdekken ? …. Cultuur snuiven in mooie steden ?... Op 19 augustus 2019 vlogen wij rechtstreek met de KLM van Amsterdam naar Johannesburg een vlucht van ongeveer 11 uur, waar we in de avond aankwamen. Op de luchthaven stond de taxi klaar die ons naar het overnachtingsadres in Johannesburg bracht. De volgende ochtend … huurauto ophalen ... onze reis kon beginnen. De route ging van Johannesburg naar het Krugerpark met een tussenstop in Graskop. In Graskop heerlijk gegeten en geslapen zodat we fit onze reis konden voortzetten naar het Krugerpark. Via de mooie panorama route met prachtige uitzichten en een wandeling gemaakt bij God’s Window (een pad voorzien langs de rand van een klif met prachtige uitzichtspunten) , kwamen we na een rit van ongeveer 4 uur aan in het Krugerpark, waar we 2 nachten verbleven. We werden gelijk ontvangen door giraffen, zebra’s en niet veel later zagen we al een leeuw. We hadden daar 2 gamedrives op het programma staan een sunrise en een sunset drive. Beide zeer aan te raden. Wat een mooi avontuur… Leeuwen liepen langs de auto, olifanten staken de weg over.. zo bijzonder en indrukwekkend…. Op de neushoorn na hebben we ze allemaal gespot! Ons volgend avontuur De Drakensbergen een prachtige bergketen met steile rotsen. Een waar eldorado voor de natuur- en wandelliefhebber. Uiteraard ook een heerlijke wandtocht gemaakt, door deze prachtige natuur! Hier kan je de zeldzame lammergier tegenkomen. Verder kan je hier nog veel andere – met name sportieve – activiteiten ondernemen. Na 2 dagen heerlijk in de rust te hebben gezeten in ons prachtig lodge, gingen we verder naar Durban. Een levendige stad met een mooi strand aan de Indische Oceaan. Durban is meer dan alleen strand. In het centrum liggen prachtige gerestaureerde gebouwen en interessante musea op loopafstand van elkaar. Het heeft vele restaurants en cafés waar je ’s avonds lekker kan vertoeven. De volgende dag verlieten wij dit deel van Z-Afrika en hadden een binnenlandse vlucht van Durban naar Port Elisabeth. Bij aankomst stond te huurauto klaar en reden wij vervolgens richting Addo Elephant National Park, waar we 2 nachten zouden verblijven. Aankomend in ons resort werden wel overweldigd door alle luxe. Een prachtige kamer met een privé zwembad, een luxe restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.. hier konden wij wel even blijven !! Vroeg in de ochtend hadden wij een gamedrive in Addo Elephant National Park gepland staan.. Weer heerlijk genieten van de zonsopgang.. de prachtige dieren en mooie natuur… Weer een genot om dit mee te mogen maken. Ook in de avond de sunset drive was geweldig. Wat een imposant landschap! Na 2 nachten in volle luxe reden we naar Knysna. Knysna is prachtig gelegen rondom en lagune en staat bekend om zijn oesters. Die moesten daar ook zeker gegeten worden… Met nog een tussenstop in Oudtshoorn, dat bekend staat om de struisvogels en een bezoek aan de Cango Craves , fascinerende druipsteenformaties, vervolgde onze reis naar Kaapstad. Kaapstad, onze laatste bestemming van deze reis… We verbleven in een gezellig Guesthouse, van een Nederlandse eigenaar, op loopafstand van gezellige restaurants en barretjes. Uiteraard hebben we in Kaapstad de toerist uitgehangen, Table Mountain, Robben Island, een Township bezocht met een lokale agent, V&A Waterfront en uiteraard Kaap de Goede Hoop! We hadden tijd te kort !! Helaas zat onze mooi reis er weer op en vlogen we weer terug naar Amsterdam…. Maar we komen zeker terug !! Ook nieuwsgierig geworden naar dit prachtige land !! Aarzel niet om met mij contact op te nemen en ik vertel u graag meer over deze mooie indrukwekkende reis!!

Suriname

25 January 2021

SURINAME Suriname….. een land met overweldigende natuur, machtige rivieren, zeldzame zoogdieren, vogels en vissen. En denk eens aan de rijke Surinaamse keuken, het fruit dat zomaar voor het grijpen aan de bomen hangt en de puurheid van water en lucht. Uiteraard heeft Suriname ook een roerige geschiedenis en is niet toeristisch! In juli 2016 vlogen wij met Surinam Airways rechtstreeks naar Paramaribo. Een prima vlucht van alle gemakken voorzien. Aangekomen in Paramaribo maak je meteen kennis met het klimaat… de warmte stroomt je tegemoet. De hitte is klam en vochtig… Omdat wij in de avond aankwamen zijn wij direct met de taxi naar ons hotel Greenhart in Paramaribo gebracht. Een heerlijk hotel, rustig gelegen en op loopafstand van de stad. De volgende ochtend gingen we Paramaribo te voet verkennen. Lekker slenteren over de Centrale Markt, Onafhankelijkheidsplein, de Kathedraal en uiteraard een bezoek aan het Surinaams Museum in Fort Zeelandia, al was het maar vanwege de beruchte geschiedenis. Heerlijk geluncht bij een lokaal Surinaams restaurant De Gardi.. De avonden kan je je ook prima vermaken, o.a. in de Kleine Waterstraat in Paramaribo vind je heerlijke restaurants, cocktailbars e.d. met vaak live muziek… Na Paramaribo moesten we uiteraard ook de binnenlanden in en maakte we een 4 daagse jeep safari.. Rijden over onverharde wegen… uitkijken voor diepe kuilen.. prachtige natuur… overnachten in hangmatten, jezelf opfrissen in de rivier…. een groot avontuur. Het was ook weer heerlijk om na een paar dagen weer terug in ons hotel in Paramaribo te komen…lekker douchen en bijkomen van deze mooie ervaring. Ook een bezoek aan de wijk Commewijne is de moeite waard. Het vormde vroeger het kloppend hart van de koloniale handel. Hier bevonden zicht merendeels koffie-, suiker-, katoen- en cacaoplantages. Vanuit Paramaribo zijn we met de taxi naar Plantage Frederiksdorp gebracht.. hier werd vanaf 1747 koffie verbouwd. Over een gebied van 92 ha werden koffieplanten geteeld. In de bloeiperiode waren er dagelijks ongeveer 200 slaven aan het werk. En toen begon ons volgende avontuur… 5 daagse excursie Tebutop! Vanuit het vliegveld Zorg en Hoop vlogen we naar Drietabbetje. Diep de jungle in …. Daar stond onze gids Henny klaar en vervolgden wij onze reis per korjaal over de Suriname Rivier… Wat een bijzondere ervaring… Tijdens deze excursie brachten we bezoeken aan een Bosnegersdorp, Indianendorp, een school, lunchen langs de rivier, slapen in hangmatten bij de locals.. wat een bijzondere ervaring om te zien hoe die mensen in de jungle leven. En toen moest de Tebutop nog beklommen worden.. een zware tocht in de hitte maar we hebben de top bereikt!! Daarna nog een paar dagen bijgekomen in Resort Berg en Dal voordat wij weer terugvlogen naar Amsterdam! Wauw.. wat is Suriname een bijzonder gastvrij land ! Een absolute aanrader voor avontuurlijke reizigers!!! Wil je ook graag zo’n rondreis maken..? Ik deel graag mijn avonturen met je!!

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Raymond Govaers

Ontvangen cijfer : 10 Ze heeft goed meegedacht en mooie alternatieven aangeboden

Ingestuurd door Laurine Buttner

Goed en kundig geholpen. Luisterde goed naar onze wensen en kwam daarna met een goed voorstel waar we heel graag gebruik van wilden maken ! Leuke enthousiaste adviseuse!