De waarde van de reisadviseur.

Marlies Nieuwmeijer op 20 April 2022
Ik word gebeld door Marijke, zij heeft mijn naam doorgekregen van haar zwager. Voor deze zwager heb ik al een paar keer een reis mogen verzorgen, waardoor hij al bekend is met de waarde van een reisadviseur. Tijdens het telefoongesprek vraagt Marijke waar ze langs kan komen voor mijn winkel om de reis te bespreken. Ik vertel haar dat ik geen winkel heb maar bij haar thuis langskom, dat komt voor haar nog beter uit, want ze heeft 2 kleine kinderen en dan is dat veel makkelijker. Bij het gesprek aan de keukentafel, waarbij ook haar man is aangeschoven vertelt ze dat ze bij een reisbureau zijn binnengelopen en daar het verzoek kregen om na 14:00 uur terug te komen omdat de dames lunchpauze hebben van 13:00 tot 14:00 uur. Prima zegt de man, maar dan kom ik niet meer terug!.

We bespreken de reiswensen. Ze willen graag naar de zon in april en een resort waar genoeg te doen is voor de kinderen. Ik adviseer ze om naar de Canarische eilanden te reizen omdat de temperatuur daar dan het prettigst is en ook de vliegtijd niet te lang. We vinden een passend resort en ik boek ook de vlucht erbij. Een paar dagen voor het vertrek belt de man mij bezorgd op met de mededeling dat één van de kinderen en zijn vrouw ziek zijn en dus niet kunnen reizen. Hoe vervelend als je daar zo naar uit hebt gekeken. We overleggen en besluiten de vakantie 1,5 week te verplaatsen, omdat dan iedereen wel weer hersteld zal zijn. Zo gezegd, doordat ik gekozen heb voor het flex-tarief bij Transavia kan ik de vlucht eenvoudig omboeken naar een latere datum en ook het resort heeft nog beschikbaarheid.

Maar het zit deze familie niet mee want er stak een nieuwe ziekte op bij de kinderen waardoor de reis voor de 2e keer uitgesteld moet worden. Hoe teleurstellend voor de familie. Andermaal boek ik de reis naar een latere datum. Met één telefoontje van de klant naar mij neem ik hen het werk uit handen regel het omboeken met zo min mogelijk financiële schade. Deze klanten zijn erg blij dat zij de reis door een reisadviseur hebben laten verzorgen en dat de waarde van de reisagent zich voor hen goed heeft bewezen. Voor hun volgende reis zullen ze zeker weer bij mij aankloppen.