Gevestigd in Helmond

Chantal de Wit

Leuk je te ontmoeten!

Mijn naam is Chantal de Wit, ik ben ruim 10 jaar werkzaam in de reiswereld.

In de loop der jaren heb ik vele reizen gemaakt naar: Berlijn, Londen, New York, Boedapest, Manchester, Glasgow, Parijs, Turkije, Mallorca, Lanzarote, Tenerife, Kreta, Egypte, Portugal, Kroatië, Oostenrijk, Bulgarije, Hongarije, Senegal, Dubai, Ras al Khaimah, Curaçao, Florida, Mexico en Dominicaanse Republiek.

Wat kan ik u bieden?
Huwelijksreizen, avontuurlijke vakanties, wintersport, cruises, reizen op maat, zakenreizen, vluchten, auto huur, hotel overnachtingen.
Travel Counsellors is een gerenommeerde organisatie waar wereldwijd meer dan 1800 persoonlijke reisadviseur werkzaam zijn.
Travel Counsellors is aangesloten bij het ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en beschikt over een eigen IATA afdeling.

Slechts 3 stappen, helpt u naar uw gewenste vakantie:

• Stap 1: neem contact op door mij een e-mail te sturen of bel om uw vakantiedag uiteen te zetten.
Uiteraard zal ik contact met u opnemen om al uw ideeën voor uw perfecte reis met u door te nemen en met u mee te denken wat de verschillende mogelijkheden zijn.

• Stap 2: relax en laat mij alles voor u uitzoeken.
Ik maak gebruik van ons geavanceerde zoeksysteem en van mijn eigen ervaringen en kennis van de reiswereld om uw perfecte vakantie samen te stellen.

• Stap 3: geniet van uw vakantie.
U kunt heerlijk ontspannen en genieten van uw vakantie, omdat u weet dat uw vakantie tot in de kleinste details heeft geregeld.
Tijdens uw vakantie ben ik 24/7 bereikbaar om eventuele problemen op te lossen.

Neemt u eens vrijblijvend contact met mij op, en u zult zien hoe makkelijk het is uw reis te laten samenstellen door
“uw persoonlijke reisadviseur”.

Met vriendelijke groet,

Chantal de Wit

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Bijzonder Kiev!

04 April 2019

In April 2018 heb ik Kiev bezocht ik combinatie met Tsjernobyl. Wat een gave bestemming is dit zeg. Ik was aangenaam verrast door alles wat ik heb gezien. Na een vlucht met Ukraine Airlines zijn we aangekomen in Kiev, de bus om naar ons hotel te gaan stond al op ons te wachten. Na aankomst in het hotel, zijn we de stad ingelopen om een lekker hapje te gaan eten. Wij gingen eten bij het ondergrondse restaurant Ostannya-Barykada. Wat een belevenis is dit! Na een rondleiding door het restaurant kregen wij verschillende hapjes voorgeschoteld. Na een heerlijke maaltijd zijn we terug naar het hotel gewandeld om ons bed in te duiken en ons voor te bereiden op Tsjernobyl. Al vroeg moesten wij ons bed weer uit om naar Tsjernobyl te gaan. Tijdens de rit van ongeveer 2 uur kregen wij een documentaire te zien van wat er allemaal gebeurt is zo’n 33 jaar geleden. Aangekomen bij het eerste checkpoint werden alle paspoorten gecontroleerd en ging het eindelijk beginnen. We kregen te horen dat we niets aan mochten raken i.v.m. de straling. We gingen de 30km zone in, hier staan een aantal huisjes waar we een kijkje binnen mochten nemen om te zien wat er nog van over was, ook bezochten we hier een oud kinderdagverblijf, Hier lag het speelgoed nog in de tuin. Toen zijn we doorgereden naar de 10km zone en de 5km zone, en voordat we het wisten stonden we bij de sarcofaag waar de reactor onder zit. Dagelijks zijn bij Tsjernobyl nog ongeveer 2500 mensen aan het werk. Nadat we bij de Sarcofaag waren geweest gingen we naar Pripjat, dit is het bekende verlaten dorp, waar de kermis nog staat. Na de lunch zijn we naar Tsjernobyl 2 gegaan, hier staat de Doega 3, Één van de meest geheime plekken in de vervreemdingszone van Tsjernobyl is het plaatsje Tsjernobyl 2. Deze plek stond niet op de kaart en was een verboden zone. Omwonenden wisten eigenlijk helemaal niet wat zich hier afspeelde. Hier stond de gigantische Doega-radarstation. Dit systeem traceerde ten tijde van de Koude Oorlog raketten met een atoomlading. Binnen twee tot drie minuten kon men de Sovjetleiding op de hoogte brengen zodat zij een tegenreactie konden nemen. Het systeem werd wereldwijd bekend omdat het radarsysteem het radioverkeer verstoorde. Men hoorde een signaal dat leek op het getik van een specht, daardoor werden de masten ook wel ‘The Russian Woodpecker’ genoemd. Er werden in de loop der jaren drie verschillende stations gebouwd, alleen de Doega-3 werd nooit afgebroken. Na het bezoek aan Tsjernobyl 2 zijn we weer terug gegaan naar Kiev. De volgende ochtend zijn we door de stad gaan wandelen, we zijn begonnen in het Holen klooster Lavra. Hier kregen wij een rondleiding door onze gids. Na wat rondgewandeld te hebben de meeste de toren beklommen zodat je een prachtig uitzicht over het gigantische complex hebt. Ook was er de mogelijk om even de kerkdienst binnen te lopen. Toen we verder liepen over Lavra, zijn we de ondergrondse gangen ingegaan waar dat belangrijke monniken liggen gemummificeerd. In de middag hebben we een rondleiding door de stad gehad langs alle belangrijke plekken. Langs de mooiste kerkjes die in de stad verspreid staan. Ook hebben we nog een hotel bezocht en de kamers bekeken. In de avond zijn we per limousine naar restaurant Khutorets on the Dnieper, waar we heerlijke Oekraïense gerechten kregen, en natuurlijk kon ook de Wodka niet achterblijven aangezien dit het populairste lokale drankje is. De volgende ochtend moesten we al weer vroeg op om onze vlucht te halen en zat het avontuur er alweer op.

Genieten in de Emiraten

06 February 2019

Afgelopen mei ben ik voor de 2e keer naar Dubai mogen afreizen. Wat blijft dit een gave stad! Na een rustige vlucht met Emirates aangekomen in Dubai, vlug de transfer gepakt naar het hotel en ons bedje ingedoken om de volgende dag de Burj Khalifa te gaan bezoeken. Het bezoeken van de Burj Khalifa is letterlijk een hoogte punt, het uitzicht op 452 meter hoogte is werkelijk fantastisch. Na dit hoogte punt even heerlijk bijgekomen aan het zwembad om de volgde dag in de middag een 4X4 Dessertsafari te gaan maken. Hiermee ga je met een 4x4 door de woestijn, kom je eerst in een mooie oase waar ze een roofvogelshow geven en vervolgen door naar de plek waar je foto’s kunt maken tijdens de zonsondergang. Vanuit deze plek ga je nog een klein stukje door om naar de compound te gaan waar je een heerlijke maaltijd en een fris drankje krijgt. De dagen daar naar zijn we naar de Grande Mosque en het Louvre geweest. De Grande Mosque is echt een fantastisch mooi gebouw hier kregen we een rondleiding en werd er uitgelegd wat waarvoor was. Vanuit de Grande Mosque zijn we langs een paar mooie fotopunten gereden door naar het Louvre, deze is open sinds 2017. Ook zijn we het Atlantis waterpark gaan ontdekken, wat een gave glijbanen hebben ze hier! Ook is er een mogelijkheid om hier met dolfijnen te zwemmen. En uiteraard een middag shoppen in de vele malls mag niet ontbreken tijdens je reis naar Dubai. Vervolgens hebben wij Dubai achter ons gelaten en zijn we met onze privetransfer naar Ras al Khaimah gegaan, dit is een wat onbekender Emiraat. Wil je lekker relaxen en toch wat doen, dan is dit echt de perfecte bestemming. Wij verbleven in het Rixos Bab al Bahr, werkelijk een fantastisch hotel met heerlijk eten. Hier hebben wij weinig ondernomen omdat dit voor ons echt 2 dagen relaxen zou worden, maar mocht je willen is hier meer als genoeg te beleven, je kunt hier zelfs de langste zipline ter wereld doen. Deze is 3 km lang en je gaat met ongeveer 110 km. Per uur naar beneden.

Een week genieten in Senegal

04 May 2018

Wauw! Wat een prachtige bestemming. Afgelopen maart heb ik Senegal voor de 2de keer mogen ontdekken. Na een 6 uur durende vlucht met Transavia zijn we geland op de nieuwe luchthaven van Dakar. Na de paspoort controle en het wachten op de bagage werden wij opgewacht door de reisleiding van Neckermann en zij gaf ons door waar de bus stond. In ongeveer 3 kwartier waren wij bij het hotel Royal Horizons Baobab, waar ik in oktober 2017 er nog iets meer dan 1.5 uur over deed om vanaf de luchthaven naar het hotel te komen. We konden meteen inchecken en werden door de bel boy naar de kamer gebracht. Toen we onze spullen hadden uitgepakt en een beetje gesetteld waren zijn we nog even gaan relaxen aan het zwembad. In de avond genoten van het heerlijke uitgebreide diner. Daarna gauw ons bed opgezocht want we hadden er al redelijk wat uurtjes opzitten. In de ochtend was om 10.00 uur de bijeenkomst van de reisleiding met een kleine uitleg over de bestemming en de excursies. We hadden gelijk maar een aantal excursies geboekt, zodat we daar niet meer over na hoefde te denken. Verder de gehele dag lekker genoten van de zon aan het zwembad en de zee. Op zaterdag zijn we in de ochtend naar de vismarkt van Mbour geweest. Na dat we met de bus waren aangekomen bij de vismarkt werden we verdeeld in 2 groepen, de Franstalige in de ene groep en de Engelstalige in de andere groep. Onze lokale gids kwam uit de wijk waar dat de vismarkt word gehouden. Wat vooral opviel was hoe verder je naar achter liep op de markt hou ouder de vis was, dit kon je ook heel goed merken aan de geur. Helemaal achterin is de markthal waar de beste vis wordt verkocht voor de export aan Europa en de hotels. Nadat we hier nog een korte rondleiding kregen zijn we naar een klein marktje gegaan waar de lokale mensen hun kleding kopen. Op zondag zijn we naar Joal Fadiouth gegaan. Joal Fadiouth bestaat uit twee delen, Joal is een dorpje op het vasteland, Fadiouth een eiland dat eigenlijk bestaat bij de gratie van schelpen. De bewoners leven van de vangst van schelpdieren. De diertjes drogen ze op de daken van hun huizen, de schelpen gooien ze op de grond. Een metersdikke laag ligt er inmiddels op het eiland. Zonder die schelpen zou Fadiouth al lang onder zeeniveau liggen. Hier hebben we de kerkdienst bijgewoond. Het grootste gedeelte van de mensen op het eiland is christelijk. De overige bevolking is moslim, dit loopt op het eiland prima door elkaar heen zonder dat je er op wordt aangekeken. Nadat we een rondleiding op het eiland hadden gehad zijn we via de brug naar de grote begraafplaats gegaan. Hier zie je ook de christenen en de moslims op dezelfde begraafplaats liggen maar wel totaal gescheiden. Er is een denkbeeldige lijn getrokken tussen de twee geloven. Op maandag zijn we naar Bandia Natuurreservaat en het Roze meer geweest. Deze excursie heb ik in oktober ook gedaan, helaas hebben we toen niet alle dieren kunnen zien. Nu was het echt iets minder groen, omdat het super droog is in Senegal in maart. Hierdoor heb ik nu wel de Neushoorn kunnen zien, die ik in oktober gemist had. Na de fantastische safari zijn we naar het roze meer gegaan. Na ongeveer 1.5 uur rijden kwamen we aan bij het roze meer. Hier zagen we hoe de dames het zout uit het meer halen. De dames die dit werk doen moeten om de dag rust houden en na 1 maand in het meer gewerkt te hebben mogen zij een maand niet werken in het meer. Dit omdat het zo slecht is voor je huid als je dit te lang doet. Na dit te hebben gezien zijn we gaan lunchen. Na een heerlijke typische Senegaleese lunch zijn we met een oude Dakartruck het laatste stukje van de Dakar gaan rijden zoals hij was tot 2004. Vroeger was daar altijd de Finish. Heerlijk door de duinen naar een prachtig stukje zee, terug naar waar we hadden geluncht om vanuit daar naar het stukje strand te gaan waar dat je het Rozemeer in kunt. Hier hebben we ongeveer 10 minuten heerlijk gedobberd. En om al het zout en de geur van het water van ons af te spoelen hebben we een Senegaleese douche gekregen (wat ijskoud water uit een emmer werd door Picasso over ons heen gegooid. Dinsdag hebben we een dag heerlijk doorgebracht aan het zwembad en de zee. Ik heb een poging gewaagd om het water in te gaan, maar dit was ontzettend koud. Doordat Senegal aan de Atlantische Oceaan ligt word deze ook nooit heel warm. Op woensdag zijn we naar de Brousse geweest. Onderweg hebben we geld ingezameld om etenswaren te kunnen kopen voor de mensen uit de omgeving van de Brousse. Bij een lokaal winkeltje zijn we gestopt en hebben we de inkopen gedaan. Hier hadden we voor de vele kinderen die om ons heen stonden en kwamen knuffelen een zak met lolly’s gekocht. Nadat we deze hadden uitgedeeld zijn we doorgereden naar een schooltje. In het lokaal aangekomen werden we verzocht om langs de kinderen te gaan zitten, de kinderen vonden dit ontzettend leuk en interessant (vooral die blanke huiden). Ze hebben voor ons vader Jacob gezongen. De kinderen moesten hier ontzettend om lachen. Ik had vanuit Nederland ontzettend veel pennen bij en een aantal schriftjes. De pennen hebben we uitgedeeld aan de kinderen en de schriftjes aan de leraar gegeven, deze worden dan weer uitgedeeld als hun schriftje waar ze in bezig zijn vol is. Ook hebben we brood en koekjes uitgedeeld. Nadat we bij de school zijn vertrokken zijn we naar een dorpje gegaan waar wij het echte Senegaleese leven hebben gezien. Zij leven in kleine hutjes gemaakt van klei en riet. Hier werden we welkom geheten door de burgemeester. Deze deed een klein woordje in zijn dorpstaal om ons te bedanken voor al het meegebrachte eten. Daarna werden we uitgenodigd om te kijken in hun huisjes en in de keuken. De dames die mee waren werden voorzien van een mooie doek op hun hoofd en werden we allemaal uitgenodigd om mee te dansen. De burgemeester deed het voor en wij mochten het na doen tot grote hilariteit. Na het dansen was het weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Helaas was het al weer veel te snel donderdag en moesten we weer terug naar huis. Bij aankomst op de luchthaven bleek dat wij de enige vertrekkende vlucht waren. Dus was het lekker rustig op de luchthaven. Na een tussenlanding op Sal/Kaapverdië waar wij het vliegtuig moesten verlaten omdat ze gingen schoonmaken en tanken zijn we vanuit Sal weer in 6 uurtjes naar Amsterdam gevlogen. Mocht je een keer iets anders willen zien dan anders dan is Senegal perfect!

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Paul Van Heesch

Afgelopen maand voor het eerst in mn eentje op vakantie gegaan en wist niet goed waar te beginnen. Dankzij Chantal heb ik de vakantie van mn leven gehad. Alles was top geregeld en hoefde zelf niet teveel na te denken. De prijs was super, zeker niet te duur. Al met al een super ervaring dankzij deze Travel Counsellor.

Ingestuurd door Wendy Vd broek

Goede en snelle service. Reageert en acteert snel.

Ingestuurd door Patricia en Rick Janssen

Wederom weer een super mooie vakantie gehad met de fantastische hulp van Chantal de Wit

Complete vakantie naar New York geboekt bij Chantal. Alles top geregeld! Veel goede tips gehad en vrijwel altijd bereikbaar voor vragen. Zorgeloze super vakantie gehad in New York!

Ingestuurd door Sem Veldkamp

Netjes, duidelijk en goed geregeld. Snelle communicatie via app is erg fijn

Ingestuurd door Marianne De Ruijter

Wij zijn al jaren super tevreden .

Ingestuurd door Anne de Wit

Dit is nu de 2e keer dat we gebruik maken van de service van Chantal. We worden beter geholpen dan bij een reisbureau, want er wordt echt geluisterd naar onze wensen en aan allemaal heeft Chantal ook voldaan.

Ingestuurd door Joep Schalkx

Chantal heeft voor ons een 20-daagse reis naar de westkust van Amerika. Een fantastische reis die door Chantal perfect was georganiseerd. In de voorbereiding heeft ze ons uitgebreid geadviseerd en goed geholpen bij de te maken keuzes. Chantal was zeer flexibel en altijd heel goed bereikbaar. Wij hebben het als zeer prettig ervaren om volledig door Chantal te zijn ontzorgd. Ze heeft een belangrijke bijdrage gehad in geweldige vakantie. Zelfs toen we op vakantie waren heeft ze ons nog een aantal tips gegeven. Wij gaan zeker nog eens vaker gebruik maken van haar dienstverlening!