Gevestigd in Mijnsheerenland

Miranda Smit

Leuk je te ontmoeten!

Op mijn twaalfde zocht ik de eerste vakantie uit voor ons gezin. Sinds die tijd heb ik al veel trips
georganiseerd. Ik heb er veel lol in om alles van A tot Z te regelen. Of dit nu een stedentrip is, een
vakantie in Europa of een langere reis naar een verre bestemming.

Hoe werk ik?
Luisteren naar jouw wensen en waar jij van houdt is voor mij essentieel. We kunnen bij jou of mij thuis
afspreken of contact hebben via Whatsapp, bellen of via een online afspraak.
Vervolgens adviseer ik graag welke vakantie of bestemming bij jou past. En stippel ik jouw route uit; van
vervoer tot overnachtingen tot transfers. Als je zelf al goed weet hoe jouw volgende vakantie
eruitziet, dan regel ik die natuurlijk ook graag voor je.

Van reizen word ik heel erg blij. Mijn favoriete trips zijn verre reizen naar Azië, Amerika en Afrika
met ons gezin.
• Een trip door hectisch Noord India heerlijk afsluiten op de Malediven
• Brazilië met als hoogtepunten Rio, Salvador en het prachtige Fernando de Noronha
• De prachtige nationale parken in de VS
• De sfeer van het eiland Holbox - Mexico
• Neusapen en Orang Oetans spotten op Borneo
• Wandelen door de rijstvelden in Sapa, Vietnam
• Overnachten onder de sterrenhemel in de woestijn van Oman

Skiën is mijn andere passie. Genoten van wintersportvakanties in Italië, Oostenrijk en Frankrijk. Ook
winter in het hoge Noorden ervaren; de rust en sfeer van Finland en Noorwegen met sneeuw waar
je alleen van kunt dromen.
Steden waar ik graag naar toe ga zijn Londen, New York, Hong Kong, Rome en Berlijn. Daar ga ik het
liefst zoveel mogelijk lopen. Op zoek naar wijken waar vooral locals komen en mooie ervaringen.
Mijn boekenkast staat vol met Lonely Planets, die ik elke dag wel doorblader.

Met mijn ruime reiservaring en kennis van bestemmingen weet je zeker dat je bij mij een onvergetelijke reis, korte
vakantie, cruise, wintersport of citytrip boekt. Met de zekerheid van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds via
Travel Counsellors.

My profile in English

I would love to help you with your travel plans. As an experienced traveller in & outside Europe, I can organise every imaginable trip for you:
• (fly) drive Europe
• Trips to other continents
• City trips
• Winter holidays (sun & snow)
• Cruises

How do I work?
Personal contact is key. We could meet in person or in Teams or have contact by phone or Whatsapp.
Let's meet and discuss your travel plans. I will recommend destinations that will meet your needs. Besides this, I am able to book holidays with many Dutch touroperators at no extra fee.

My personal favourites
cities: London, Berlin, Rome, New York & Hong Kong
countries: Italy, Germany, Spain, UK, Brazil, India, Mexico and Indonesia

Booking your trip with me will give you security. Travel Counsellors is affiliated with ANVR, SGR and Calamiteitenfonds.

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Video's

Hotel pareltjes Kaapstad

15-2-2024

droom weg bij deze accommodaties in kaapstad!

Hotel Pareltjes Griekenland

23-8-2023

fijne hotels in Griekenland

Onze favoriete hotels in Canada

14-8-2023

bekijk deze prachtige hotels in een overweldigende omgeving

Onze favoriete hotels in the USA

Bekijk deze fantastische hotels in de Verenigde Staten

Onze favoriete hotels in Noorwegen

3-7-2023

Ontdek deze prachtige hotels op de mooiste plekken in Noorwegen

Hotel Pareltjes Spaanse steden

16-3-2023

heerlijke boutique hotels in Barcelona, Madrid en Sevilla

Tips voor Dubai in 48 uur

9-2-2023

Dubai is een aanrader! Het hele jaar goed te bezoeken. Als stopover of als korte vakantie in combinatie met bijvoorbeeld Abu Dhabi en Oman.

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Wroclaw: onbekend en bijzonder

07 February 2024

Mijn 1e studytrip ging naar de stad der bruggen Wroclaw in Polen. Met een aantal collega Travel Counsellors ontdekten we deze onbekende stad. We vertrokken op vrijdag met een directe KLM vlucht naar Wroclaw. Met een taxi reden we in een klein half uurtje naar ons hotel: het Radisson Blu hotel Wroclaw. Na het inchecken liepen we naar de markthal Hala Targowa dichtbij ons hotel. Een plek waar je verse producten kunt kopen, maar ook kunt proeven van typische Poolse specialiteiten. Denk aan stoofpotjes, gevulde dumplings op zijn Pools en heerlijke soep. Het werd al donker toen we over het Rynek of wel het grote markt plein liepen. Verrassend was dat alles in de stad nog in kerstsfeer was. Wroclaw heeft verrassend hippe eet en drink gelegenheden. We genoten van een drankje in en gezellige bar in het centrum. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij restaurant Orzo. De volgende dag startten we met een heerlijk uitgebreid ontbijt in het hotel. We begonnen op de eilandjes die in de stad liggen. De bruggen zijn al een bezienswaardigheid. Een kort bezoek aan het hotel The Bridge op kon natuurlijk niet ontbreken. Het hotel heeft een indrukwekkend interieur: industrieel met een bijzondere watermuur. De rivieren rond de eilandjes nodigen in de zomer uit tot heerlijke boottochten. Voor een lekkere koffie gingen we naar het Parrot café. Dit is een lokale koffieketen met verschillende locaties. Een aanrader om locals te ontmoeten. Na de koffie namen we de tram naar de Sky Tower om te genieten van het uitzicht over de oude stad. Helaas was het zicht beperkt. Het sfeervolle marktplein ofwel de Rynek is ook overdag een bezoekje waard. Rond het plein vind je prachtige gekleurde gevels. Het oude raadhuis is ook zeker een aanrader om te bekijken. Voor kunstliefhebbers is De Panorama van Raclawicka niet te missen met zijn 360 graden schilderij van de slag van Raclaiwice. 's Avonds aten we in Targowa Craft Beer and Food. We aten er heerlijke traditionele Poolse gerechten. De wodka en het bier vloeiden er rijkelijk. De laatste ochtend liepen we door verschillende parken die er in de stad te vinden zijn. Met een klein laagje sneeuw geeft dit een bijzondere sfeer. We kwamen onder andere langs de historische opera en het moderne theater. Leuk voor kinderen zijn de vele kabouter beeldjes die je overal in de stad tegenkomt. Wroclaw is een fijne overzichtelijke studentenstad om te verkennen. Prima te combineren met bijvoorbeeld Poznan of Krakau.

Tenerife: zonnige outdoor bestemming

13 November 2023

De wind en regen in Nederland ontvluchten? En lekker actief zijn? Denk dan eens aan Tenerife. Het was er eerder nog niet van gekomen: een vakantie op 1 van de Canarische eilanden. Lang dacht ik dat het een bestemming voor bejaarden was. Ik zat er volledig naast. In 4,5 uur vlogen we van Rotterdam naar Tenerife Zuid. Heerlijk om aan te komen met een strakblauwe lucht. Het ophalen van de huurauto geen heel soepel. In een uurtje reden we naar ons verblijf voor de komende week: hotel Botanico & Spa in Puerto de la Cruz. Dit is een prima plek om verschillende delen van het eiland te bezoeken. La Orotava De 1e dag liepen we in een uur van ons hotel naar La Orotava. Dit is 1 van de leukste historische plaatsjes op het eiland. Heerlijk geluncht in het park Jardines del Marquesado de la Quinta Roja. Onze bagage was vanwege de storm helaas een dag vertraagd. In onze handbagage zat alleen laadsnoeren, iPad, ereaders en zo. Dus besloten we toch terug te rijden naar het vliegveld om onze spullen op te halen. Masca en Teno De volgende dag genoten we van de prachtige omgeving van Masca en Teno. Heel smalle bochtige weggetjes voerden ons door dit prachtige gebied met vele uitkijkpunten. We lunchten in een lokaal restaurantje. Vervolgens liepen we een trail van ongeveer 3 uur. Op de heenweg was het vooral stijgen. Een goede training dus voor onze trekking in Nepal. Op de terugweg hadden we een paar kleine buitjes. Gelukkig waren er voldoende bomen om te schuilen. Santa Cruz de Tenerife Een bezoek aan hoofdstad Santa Cruz was een zeker de moeite waard. Een gemoedelijke stad met mooie winkels en heerlijke restaurantjes, gelegen aan de kust. Het Oratorio is een modern gebouw, dat een beetje doet denken aan het Sydney Opera House. Teide Het nationaal park De Teide, met de gelijknamige vulkaan vonden wij 1 van de hoogtepunten van het eiland. Met de kabelbaan kun je bijna naar de top. Helaas waren de kaartjes alleen online verkrijgbaar en voor alle dagen uitverkocht. Het is dus wel zaak om deze van tevoren te reserveren. Vervolgens 2 mooie wandelingen gemaakt: De route van Roques de Garcia bracht ons langs mooie rotsformaties. De Chavao route was een bijzondere combinatie van groene bergen, vetplanten en lava velden. La Laguna Vlakbij de hoofdstad ligt Unesco wereld erfgoed La Laguna. Heerlijk om doorheen te lopen en te genieten van de prachtig bewaard gebleven gebouwen. Het is ook leuk om vanuit hier de tram te nemen naar Santa Cruz. Anaga Mountains In het Noord Oosten van het eiland vind je de Anaga Mountains. Ook wel genoemd little La Gomera. Ook hier vind je volop wandelroutes. Deze waren duidelijk bewegwijzerd en mooi onderhouden. We kozen voor de route van Las Carboneras naar Chinamada. In dit piepkleine dorpje vind je nog grotwoningen en zelfs een grot restaurantje. Het uitzichtpunt Aguaide mag je zeker niet overslaan. Van hieruit zie je de prachtige kliffen en de helderblauwe zee. We sloten de dag af bij de natuurlijke zwembaden van Hidalgo en Bajamar. De zee was ontzettend ruig, dus we zagen metershoge golven. Heel indrukwekkend! Tenerife is een heerlijke plek voor een vakantie in het najaar, winter of voorjaar. Zeer geschikt om actief te zijn en de diversiteit van het eiland te ontdekken.

Filipijnen & Singapore: een mooie rondreis met een heerlijke stopover

22 August 2023

Ik keek er weer enorm naar uit: een mooie verre reis maken in Azië. Op de route heb ik lang gepuzzeld. Er zijn zoveel prachtige eilanden om te ontdekken. De verbindingen tussen de eilanden zijn per vliegtuig of boot. Een reisverslag: Na een lange vlucht via Abu Dhabi kwamen we laat in de avond aan in Manila. Na een goede nacht in het Belmont hotel vlakbij het vliegveld, vlogen we naar El Nido op Palawan. Palawan. Een droomeiland We verbleven in Bahala Na Villa in een villa met privé plunge pool. Wat een genot! Op deze 1e dag zijn we gaan lunchen op Lio Beach. Onze dochter Esmee had een paar duiken gepland. Om alles goed voor te bereiden zijn we alvast langs Tabanka Divers - de duikschool - gegaan. Dag 2 zijn we vroeg vertrokken met de boot met in totaal 5 mensen. Op een paar plekken gedoken / gesnorkeld en genoten van de prachtige omgeving. Terwijl de duikers rust namen, zwommen wij naar een heel klein eilandje. Wat een paradijselijk gevoel. Voordeel van de periode dat wij waren: het was heel rustig met boten. De volgende dag besloot Esmee nogmaals te duiken. Robert en ik hebben een tricylce genomen naar Marimegmeg beach. Wat een prachtig strand, met palmbomen en uitzicht op de omringende eilandjes. Daarna hebben we El Nido dorpje verkend. Een mix van gezellige restaurantjes en kleine winkeltjes. De laatste dag op Palawan alweer. Met zijn 3-en zijn we nogmaals naar Marimegmeg beach gegaan. Daar hebben we een zipline gedaan over zee naar het eilandje er tegenover. Daarna zijn we naar een andere top locatie gegaan: Nacpan Beach. Wat een schoonheid. Bohol. Tarsiers & chocolate hills Vroeg in de ochtend vertrokken we naar Bohol. Bohol is bekend van de tarsier en de chocolate hills. Op de 1e dag zijn we met een chauffeur het eiland gaan verkennen. Stops gemaakt op verschillende plekken en heerlijk geluncht op een idyllische plek aan de rivier. Tarsiers zijn kleine zoogdiertjes met heel grote ogen die enorm ver kunnen springen. We zagen er een aantal in de Tarsier Sanctuary. De chocolate hills zijn kegelvormige heuvels verspreid over het landschap. Een bijzondere plek om te zijn. Ook op dit eiland zijn prachtige duiklocaties, dus Esmee besloot nog een duiktrip te boeken. Robert en ik zijn die dag gaan suppen in Loboc. We verbleven hier in in de plaats Alona Beach, waar je een diversiteit aan restaurantjes en cafeetjes kunt vinden. Zelfs een heerlijke Italiaan. Moalboal, Cebu – top duiklocatie Van Bohol naar Cebu City reisden we in 2 uur met de ferry. Bij de haven werden we opgewacht door de chauffeur die ik via het hotel geregeld had. De rit naar Moalboal duurde iets langer dan verwacht: een uur of 4. We werden hartelijk ontvangen in het Cebu Seaview Dive Resort, gelegen direct aan het strand. Heerlijk om even het zwembad in te duiken na een lange reisdag. Moalboal is onder duikers bekend van de Sardine Run. Esmee ging uiteraard nogmaals duiken. Wij besloten een snorkel set te huren. Het rif begint vrij dicht bij de kust, dus we konden zo de zee in stappen en er heen zwemmen. De dag erna stond de tour naar Osmena Peak op de planning. Een zware tocht, ook vanwege de hitte. Esmee en ik haakten vroegtijdig af. Wij hadden al een aantal dagen buikklachten en dat werkte een beetje tegen ons. Robert besloot met de gids door te gaan; hij heeft de top bereikt. Siargao – surf eiland – het Bali van de Filipijnen maar dan rustiger Ons laatste eiland werd surf eiland Siargao. Terug naar Cebu City voor een vlucht naar Siargao. Met 2 uur vertraging kwamen we aan bij Siago Beach Resort. Een schitterend hotel, direct aan het strand en met een heerlijk zwembad. Onze eerste tocht was naar Sugba Lagoon. Een prachtige tocht met de boot door de mangroves eindigend in een azuurblauwe lagune omringd door rotsen. Ons verblijf hier was helaas een dag korter dan gepland door een geannuleerde vlucht. Zo waren we onverwacht langer dan alleen een nachtje in Manilla. Singapore - stopover Vanuit Manila vlogen we in 3 uur naar Singapore. We waren hier al eerder. Dat was zo goed bevallen, dat we dit graag nog een keer wilden doen. Op dag 1 had ik een fietstour geregeld via Tourism Singapore. Met de fiets door een wereldstad is een hele ervaring. We fietsten vooral op voetpaden en zelfs dwars door een mall. Onderweg hadden we een koffie & snack stop in een Chinese food court. Je vindt daar zelfs een eet stalletje met 1 Michelin ster! De laatste etappe ging over het Formule 1 circuit wat al weer werd opgebouwd. De Gardens by the Bay waren voor ons nieuw en een bijzondere plek om te bezoeken. De lichtshow die 2 keer per dag wordt gehouden, is een sprookjesachtige ervaring. De laatste dag hebben we gewinkeld op Orchard Road. Aan het eind van de dag zijn we naar Marina Bay Sands gegaan voor een cocktail op de 57e verdieping. Wat een uitzicht en zonsondergang. Tot slot een saté gegeten op Satay street; overdag een drukke straat en ’s avonds een foodcourt met verschillende soorten saté. De volgende dag vlogen we terug naar Abu Dhabi. Een nachtje geslapen in het airport hotel om klaar te zijn voor onze laatste vlucht naar huis. Einde van een heerlijke reis.

Skiën in het hoge Noorden van Finland: Yllas & Akaslompolo

30 March 2023

Ik vind het een fijn moment om na te denken over onze volgende wintersport bestemming. Na 2 goede ervaringen in Scandinavië besloten we om nogmaals het hoge Noorden op te zoeken. We vinden het zo geweldig om in een compleet witte wereld te zijn tijdens onze wintersport. En niet na hoeven te denken of er wel voldoende & goede sneeuw ligt. Ik koos voor een vlucht met Air Baltic met een korte overstap in Riga. Dit is een klein en overzichtelijk vliegveld, dus dat was goed te doen. Na aankomst in Kittila werden we opgehaald door een taxibusje en afgezet voor onze lodge in Akaslompolo. Vanwege de kleinschaligheid, de ligging en de sauna heb ik gekozen voor Lodge 67 N. Akaslompolo is een uitgestrekt dorp met voldoende restaurants en winkels. Op onze 2e avond zagen we voor het eerst het Noorderlicht; iets waar we uiteraard op hoopten. Het is een bijzondere ervaring om het in het echt te zien! Om de kansen te vergroten om de Aurora borealis te zien had ik een app op mijn telefoon geïnstalleerd. Het dorp is met een goede skibus verbinding verbonden met het skigebied Yllas & Akaslompolo. In 5 minuten sta je in het ski resort waar alle faciliteiten die je nodig hebt. Je vindt er ruim 70 km piste; een mix van blauw, rood en een enkele zwarte afdaling. De sneeuw is in 1 woord geweldig en het is er erg rustig. Hoe fijn is het om als eerste een afdeling te maken in de piste die ’s nacht geprepareerd is en er dan nog een laagje verse sneeuw is gevallen? Op de piste zijn voldoende mogelijkheden om te lunchen & te genieten van een warme chocomel met marshmellows. We troffen een week met extreem koud weer. Gelukkig zijn er voldoende andere opties om naast het skiën te doen. In de omgeving is ruim 300 km aan langlauf loipes. Er zijn prachtige winter trails om te hiken. En uiteraard kun je ook een scala aan activiteiten doen zoals husky sledetochten, ijsvissen, sneeuwscooter rijden en uiteraard lekker de sauna in. Na een week genieten boven de Poolcirkel maakten we nog een stop in Riga. Ook daar kwamen we in een witte wereld. Aanrader is een verblijf in het Neiburgs hotel. Je overnacht in een prachtig historisch gebouw gelegen in de oude stad. Na een heerlijk ontbijt maakten we een stadswandeling langs een aantal Art Deco gebouw. Riga is een ruim opgezette stad met mooie parken, veel historie en vriendelijke mensen. We hebben er heerlijk geluncht en gedineerd. We kijken terug op een geslaagde wintersport vakantie in Fins Lapland!

Andalusie rondreis per trein

21 February 2023

In augustus 2022 vlogen we naar Malaga voor een trip van 2 weken door Andalusië. We besloten om ter plekke met de trein te reizen. Duurzaam en betaalbaar. Onze route was als volgt: Malaga *** Granada *** Ronda *** Tarifa *** Jerez de la Frontera *** Sevilla Malaga is een verrassend mooie stad waar je gemakkelijk alles lopend kan verkennen. Het Alcazaba is een prachtig gelegen paleis met mooie patio’s en veel groen. Het centrum is heel sfeervol en we hebben er heerlijk gegeten. Vanuit Malaga waren we in 2 uur in Granada. In de trein was het comfortabel en koel. Ik had vooraf kaartjes geboekt met gereserveerde plaatsen. Voordeel van reizen met de trein is dat je in hartje stad aankomst. We liepen in 5 minuten naar ons hotel. Granada heeft als parel het Alhambra. Online kaartjes reserveren maakt het bezoek heel eenvoudig. Ik had gekozen voor een tijdslot aan het eind van de middag wat niet de beste keuze bleek; het was heet en er is weinig schaduw. Nu zou ik vroeg in de ochtend gedaan hebben. Vanuit Granada reden we per bus naar Pampaneira in het Alpujarras gebergte. We liepen een route via Bubion naar Capileira. Stuk voor stuk authentieke dorpjes met leuke eettentjes op dorpspleintjes. Zeker een aanrader! De volgende stop was Ronda. Dit was 1 van de hoogtepunten van onze reis. Het stadje ligt prachtig op hoge rotsen en is bijzonder sfeervol. De bekende brug is vooral vroeg in de ochtend fotogeniek. En voordeel is dat het dan ook nog verrassend koel is met zo’n 20 graden. Van Ronda gingen we per trein naar Algeciras en daar namen we een taxi naar Tarifa. Dit surf paradijs ligt op de zuidelijkste punt van Spanje. Het KOOK hotel waar we 3 nachten verbleven is zeker een aanrader. Vanuit Tarifa maakten we een orka trip richting de Marokkaanse wateren. De orka’s doen zich tegoed aan de tonijn waar daarop gevist wordt. Jerez de la Frontera was de volgende plaats op onze route. Het hotel Tio Pepe zit in een historische bodega en heeft een heerlijk zwembad op het dak met uitzicht op de naastgelegen kathedraal. Het Alcazar fort lag aan de andere kant van ons hotel. Het was er heerlijk rustig, wat het bezoek heel aangenaam maakt. Last but not least Sevilla. Een heerlijke stad met de kathedraal van Sevilla met de Giralda en het Real Alcazar paleis. Ook het Plaza Espana en de Parque de Maria Luisa zijn prettig om doorheen te lopen. De Barrio de Santa Cruz is een gezellig wijkje met volop terrasjes en heerlijke restaurantjes. Cordoba is prima te doen op een dagtrip vanuit Sevilla. Het Mezquita is indrukwekkender dan ik dacht op basis van de foto’s die ik had gezien. Wat een magnifiek gebouw. Vanuit Sevilla vlogen we terug naar Amsterdam. Andalusië is prima te bezoeken in de zomer. Als je je tempo aanpast en actief bent in de ochtend & avond dan is het goed te doen. De combinatie van historie, de mooie kusten en het heerlijke eten maken dat een vakantie in Andalusië heerlijk is.

Algarve: heerlijk actief (& duurzaam) in het voorjaar

31 December 2022

In het voorjaar was ik met een vriendin een paar dagen in de Algarve. We ontdekten de wat minder toeristische kant ten oosten van Faro. Vanaf Rotterdam vlogen we in minder dan 3 uur naar Faro. We kozen ervoor om lokaal per trein te reizen. Ik had voor ons een gezellig & centraal hotel geboekt in Olhao, op loopafstand van het station. De 1e dag zijn we in 45 minuten per trein naar Tavira gegaan. Dit is een van de parels van de Algarve en nog redelijk onontdekt. Vanuit Tavira namen we de boot naar Ilha de Tavira en liepen we een lekker stuk langs het strand. De volgende dag stond Faro op het programma. Dit is zeker een bezoekje van een dag waard. Je vindt er mooi historische gebouwen, gezellige pleintjes en leuke eetgelegenheden. Op dag 3 reisden we per trein naar Lagos. Dit was een reis van een kleine 2 uur. Daar namen we een taxi naar Luz. Van daaruit liepen we langs de kust naar Lagos. Een prachtige wandeling langs de bijzondere kustlijn en de leuke baaitjes. In Lagos vonden we een leuk terrasje om nog even na te genieten van onze mooie wandeling. De laatste dag verkenden we Olhao. Dit plaatsje ligt ook aan de kust waar ook enkele eilanden zijn met mooie stranden. Het was de dag voor Pasen. Bij de lokale bakker proefden we heerlijke dingen die speciaal voor Pasen worden gemaakt zoals omhulde amandelen en saudades de Portugal. Deze vonden we zo lekker, dat we ze kochten om mee naar huis te nemen. Het was een geslaagde korte trip, met veel afwisseling en actie. En zonder auto prima te doen!

Authentieke en bijzondere wintersport Trysil, Noorwegen

30 December 2022

Skiën in Oostenrijk, Frankrijk en Italië is heerlijk. Een aantal jaren geleden waren mijn man en ik toe aan iets anders. Na een 1e keer ervaring buiten de Alpen in Levi, Fins Lapland besloten we dit jaar naar Trysil, Noorwegen te gaan. We vlogen vanaf Groningen naar Scandinavian Mountains Airport, Zweden. We besloten een dag voor vertrek alvast naar het Noorden te rijden om Groningen te bekijken. Bij Groningen airport parkeer je voor de deur, wat ideaal is. Na een korte vlucht waren we per bus in 40 minuten in Trysil. Het Radisson Blu Resort is een prima hotel direct aan de piste. Je skiet zo weg vanuit de skiruimte. Het gebied heeft 70 km piste, dus vergeleken met gebieden in de Alpen niet zo groot. Wat wij heel fijn vinden is dat het gebied zeer goede sneeuwcondities heeft en sneeuwzeker is. Geen papsneeuw of ijzige pistes. Daarnaast is het er erg rustig op de pistes. Het gebied is ook heel geschikt voor gezinnen. De dagen zijn in maart al aardig lang. Pistes zijn meerdere avonden per week verlicht, zodat je ook ’s avonds kunt skiën. Daarnaast zijn er talloze andere wintersport mogelijkheden en kun je het Noorderlicht zien, als je geluk hebt. Het ski resort heeft alle faciliteiten die je nodig hebt, van skischool tot les, en ook gezellige eettentjes. Nog leuker vonden wij het om ’s avonds naar het dorp Trysil te lopen en te eten in een lokaal restaurant. Aanrader voor een rustige & sneeuwzekere wintersport vakantie!

Berlijn. Hip, rauw en bijzonder

02 February 2023

Mijn dochter is verliefd geworden op Berlijn tijdens haar exchange. Zij heeft er 2 keer een aantal maanden gewoond en wil zich daar nu gaan vestigen. Voor ons reden om er 5 keer heen te gaan in de afgelopen 2 jaar. Het leuke is dat je naast de bekende bezienswaardigheden ook naar wat minder bezochte plekken gaat. Berlijn is een stad die je heel goed lopend kunt verkennen. Op die manier proef je de sfeer per wijk en ontdek je de lokale koffietentjes, parkjes en bijzondere winkeltjes. De stad is vol met geschiedenis. De muur. Het Holocaust memorial. De Brandenburger Tor. De Reichstag. Deze top bezienswaardigheden kun je gemakkelijk op 1 dag bezoeken. Start je dag bij de Reichstag waar het parlement te vinden is. Vergeet niet om je bezoek aan de Reichstag te reserveren. Wij waren er rond zonsondergang waardoor we genoten van een prachtig uitzicht over de stad. Loop van de Brandenburger Tor via Unter den Linden naar Gendarmenmarkt. Hier vind je de Berliner Dom. Volgende stop is het Museum Insel. Hier vind je 5 wereldberoemde musea. Welke wijken mag je niet missen? Friedrichshain Bij de Eastside Gallery is een heel stuk muur intact gebleven en door internationale kunstenaars voorzien van prachtige muurschilderingen. De wijk Friedrichshain is ook zeker een verder bezoek waard. Het is een geliefde wijk bij studenten en je vindt er volop uitgaansmogelijkheden. Lunchen bij bij hotel Michelsberger in de heerlijke tuin is een aanrader. Vanaf Eastside Gallery kun je in een half uurtje lopen langs de Spree naar het Treptowerpark. Dit is een bij locals geliefd (en minder bekend) park waar je heerlijk kunt wandelen en picknicken. Prenzlauerberg is ook een aanrader. Je vindt er statige panden die heel mooi opgeknapt zijn. Het is ook 1 van de groenste wijken van de stad. In de zomer is het bomvol met terrasjes. Scheunenviertel Hier is de Gedenkstätte Berliner Mauer te vinden. Indrukwekkend om te zien hoe de stad in 2 stukken is opgedeeld. Letterlijk. Vergeet niet om ook het Berliner Mauer Dokumentationszentrum te bezoeken. Je vindt in deze wijk ook het Naturkunde museum; heel leuk voor gezinnen. Een stedentrip naar Berlijn is perfect in alle jaargetijden. De Kerstperiode is ook heel bijzonder; de sfeer en de kerstmarkten zijn geweldig. Het kan er dan behoorlijk koud zijn. In de zomer is het vaak warmer dan in Nederland. Wij deden het de meeste keren met de auto. Daar moet je minimaal 7 uur voor uittrekken; voor een lang weekend is dat prima te doen. Per trein is ook een mogelijkheid. Heerlijk ontspannen en je komt hartje centrum aan. Een vlucht naar Berlijn duurt 1 uur en 15 minuten. Met de trein ben je in een half uur in het centrum.

Tropisch, swingend en cultureel Brazilië

20 January 2023

Brazilië. Het land stond al een tijd op mijn lijstje. Lang hebben we getwijfeld vanwege de verhalen over de veiligheid. Het is een enorm land. Hoe stel je dan je route samen voor 3 weken? We zijn in augustus geweest, dus was het daar winter. Daarom zijn we niet te zuidelijk gegaan. Dit is onze route geworden: • Rio de Janeiro • Salvador • Chapada Diamantina • Pipa • Olinda • Fernando de Noronha • Rio de Janeiro Rio is in 1 woord geweldig en staat terecht op de Unesco werelderfgoed lijst. Zo’n bijzondere combinatie van strand en stad. De sfeer is geweldig en het swingt. De suikerberg, het Christus beeld. Bekende bezienswaardigheden die in het echt nog meer indruk maken dan op de foto’s. Salvador is een prachtige stad met veel historie. Ook daar kwamen we op gezellige pleintjes muziek op straat en feestjes tegen. Salvador ligt net als Rio aan de kust. Je kunt er heerlijk eten. Ik ben blij dat ik Chapada Diamantina ook in onze route heb opgenomen. Je kunt er prachtige wandelingen maken en genieten van de bergen en de mooie natuur. Je gaat er echt heen voor je rust. We hebben overnacht in Lencois. Een klein plaatsje met kleurrijke huizen en kleine eettentjes. Pipa is een heel fijn plaatsje aan zee. Je vindt er prachtige baaien om eindeloze strandwandelingen te maken. Wij hebben er een quad gehuurd om langs de kust te rijden. Het is ook een perfecte plek om te (leren) surfen. Nog regelmatig hebben we het over de lokale restaurantjes waar ze niet te evenaren verse vis serveren. Olinda is een bruisend en sfeervol stadje met veel historie. Onze voorouders zijn er geweest, waarna de Portugezen het overnamen. Je kunt het gemakkelijk te voet verkennen. We sloten onze reis af op Fernando de Noronha. Dit eiland ligt ongeveer 500 km van de kust van Brazilië. Er wordt maar een beperkt aantal mensen per dag toegelaten dus het voelt heel authentiek en rustig. Je vindt er Praia do Sancho dat regelmatig in de TOP lijstjes mooiste stranden ter wereld staat. Ik kan me daar helemaal in vinden. Het is een klein eiland met boven en onder water prachtige natuur. Je kunt er gemakkelijk rondreizen met een buggy of een taxi nemen. Brazilië heeft maar liefst 22 werelderfgoed locaties, waarvan wij er 4 hebben gezien. Rio, Salvador, Olinda en Fernando de Noronha. In onze 3 weken hebben we Brazilië leren kennen als een land vol cultuur en prachtige natuur. Je proeft overal dat Brazilianen van een feestje houden. En we hebben ons niet onveilig gevoeld door met gezond verstand eropuit te gaan.

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Sandra Nederlof

Ik ben heel erg tevreden over de service van Miranda, ze heeft mijn hulpvraag snel opgepakt en kwam met de accommodatie die helemaal bij ons past, geeft goede tips en denkt mee met onze reis mbt vervoer en plaatselijke tax. Ik zal haar zeer zeker aanraden voor het plannen van je reis. Een 10.

Ingestuurd door Marianne .

Denkt goed mee om de reis samen te stellen die wij wensen zodat wij een onvergetelijke ervaring tegemoet gaan zien! Een 10.

Ingestuurd door Ellen Stokman

Miranda reageerde supersnel, luisterde goed naar mijn wensen en kwam snel met reisbestemmingen waar ikzelf niet zo aan dacht. Mijn moeder en ik kijken nu met veel zin en voorpret uit naar ons volledig verzorgde weekje naar de zon! Een 10.

Ingestuurd door René en Charlotte Janzon

Miranda was erg snel met het maken van een plan dat goed overeen kwam met onze wensen. Een 10.

Ingestuurd door Erica Jansen

Een 9 omdat we zeer tevreden zijn en we anderen enthousiast over onze ervaringen vertellen. Geen 10 omdat niet iedereen een travel counsellor zal willen of liever iemand uit de eigen regio.

Ingestuurd door Dennis Oemar Said

Miranda is snel, accuraat, service gericht en in ons geval €500,- goedkoper dan boeken op internet. Een 9!

Ingestuurd door Ilse Schelcher

Superfijn contact, reis was supersnel geregeld volgens mijn wensen. Boek volgende keer weer bij Miranda. Een 9!

Ingestuurd door Menno & Eleni Urbanus - Koulouki

Er werd goed met ons meegedacht, snel gereageerd en we hebben een mooie reis geboekt. Allemaal super geregeld! Wij geven een 9.