Gevestigd in IJmuiden

Veronique Lindhout

Leuk je te ontmoeten!

Welkom! Ik ben Veronique, jouw toegewijde zelfstandige reisadviseur! Ben je op zoek naar een onvergetelijke vakantie-ervaring? Zoek niet verder, want ik ben hier om je reisdromen waar te maken. Met mijn uitgebreide kennis van Europese bestemmingen en passie voor organiseren, zorg ik ervoor dat jouw reis precies op maat wordt gemaakt, afgestemd op jouw wensen en behoeften.

Mijn reisavonturen hebben me op vele plekken op de wereld gebracht, maar mijn hart gaat bijzonder uit naar de Trans-Mongolië Express en mijn rondreis door China. Deze ervaringen hebben mijn liefde voor reizen en ontdekken versterkt, en ik deel graag mijn expertise en inzichten om jullie reis onvergetelijk te maken.

Ik geloof sterk dat vakantie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ik ben er vooral trots op gezinnen te helpen bij het creëren van de ultieme vakantie-ervaring, waarbij niet alleen de kinderen, maar ook de ouders echt kunnen ontspannen. Van kindvriendelijke accommodaties en activiteiten tot zorgvuldig samengestelde reisroutes, ik zorg ervoor dat jullie gezinsvakantie een perfecte balans biedt tussen plezier en ontspanning.

Als zelfstandig reisadviseur begrijp ik dat geen twee reizigers hetzelfde zijn. Daarom luister ik aandachtig naar jullie wensen, behoeften en budget, zodat ik een reisplan kan samenstellen dat volledig is afgestemd op jouw individuele voorkeuren. Met mijn persoonlijke aanpak en aandacht voor detail, neem ik graag al het gedoe uit handen bij het organiseren van jullie reis. Of je nu op zoek bent naar een avontuurlijke groepsreis of een ontspannen gezinsvakantie, ik sta klaar om jullie dromen werkelijkheid te maken.

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Peloponessos

14 November 2021

Na ons bliksem bezoek aan Athene, verlaten we de stad en rijden we over snelweg 8 richting de Peloponnesos. Het valt mij mee hoe gemakkelijk het rijden is in Athene. In het begin is het echt wel een beetje chaos, er ontbreekt op veel plekken wel strepen op de weg die de rijbanen zouden moeten aangeven, maar het gaat allemaal goed. Eenmaal buiten de stad en op de snelweg, rijdt het lekker door. We stoppen even om te tanken bij het Kanaal van Korinthe. Dit is een kunstmatig aangelegd kanaal die sinds 1893 een verbinding vormt tussen de Golf van Saronikos en de Golf van Korinthe. Het kanaal is 6.3 kilometer lang en maar 24 meter breed. Er zijn ervaren loodsen voor nodig om een groot schip door het kanaal met steile rotswanden te krijgen. Een indrukwekkend gezicht! We rijden, helaas door de regen, langs uitgestrekte olijfboom- en mandarijnboomgaarden om uiteindelijk neer te strijken in Tolo voor een lunch. Het is een populaire badplaats, ik vind het persoonlijk niet heel groot maar liefelijk, met een smal strandje waar leuke strandtentjes zitten. Na een lunch met lokale gerechten rijden we door naar Nafplio voor onze volgende overnachting. We verblijven in een mooi boutique hotel op de grens met het oude centrum van deze gezellige havenstad. Deze is zeker groter maar je merkt dat er met name veel binnenlandse toeristen, locals, komen. Het heeft een leuk centrum om te winkelen en met gezellige restaurantjes. Op een 220 meter hoge heuvel aan de rand van de stad staat de Palamidi vesting. Dit is naar verluidt het grootste vestingcomplex van Griekenland. Je kan deze bezoeken en de geschiedenis bewonderen. Vanaf de vesting heb je ook een schitterend uitzicht op Nafplio. We rijden dwars door de Peloponnesos, het landschap wordt bergachtig en we rijden dan ook een schitterende route langs de bergen en de zee, wauw! We gaan naar Galatas, een havenstad vanwaar je met de ferry of pont naar het eiland Poros kunt. Wij verblijven op een Eco Glamping, Odyssey. Deze wordt gerund door Katarina en haar Nederlandse man. Het is een farm camping, je luxe ingerichte tent staat tussen de olijfbomen en passievruchtbomen. Een idyllische plek aan een strandje met zicht op Poros. Iedere tent heeft een eigen toiletunit en er is een gezamenlijke, overdekte keuken en leefgedeelte. Ook verzocht Katarina kookworskhops en hebben ze nog een luxe appartement op Poros. We nemen een duik in de nog warme Griekse zee en worden daarna door een privé taxiboot opgehaald om op Poros te eten. We struinen nog even door de Grieksblauwe straatje en genieten wederom van een heerlijk diner met lokale gerechten en een ouzo! Na het ontbijt nemen we alweer afscheid en rijden we langs de kustlijn terug naar Athene. Onderweg stoppen we nog bij Theater Epidaurus, het best bewaarde theater uit de Griekse oudheid. Hoe vaak je misschien al zo’n bouwwerk hebt gezien, het blijft bijzonder. Deze helemaal omdat het inderdaad in zeer goede staat verkeerd. Het biedt plaats aan 14.000 mensen en de akoestiek is fantastisch! Wanneer je op de stip gaat staan, ben je voor iedereen in het theater te verstaan, dit hebben we natuurlijk zelf geprobeerd! Onze laatste stop is bij het meer van Vouliagmeni. Dit ligt meer ligt in een buitenwijk van Athene (zuidoosten van het centrum). Het is ongeveer een half uur rijden vanaf het centrum en zeker aan te raden als je meer tijd hebt in Athene. Dit is een thermische Spa met water uit bronnen op 50 tot 100 meter diep. De temperatuur van het water komt niet onder de 22 graden. We leveren onze huurauto weer in en maken gebruik van de transfer om bij de luchthaven te komen. Nog een snelle hap en we vliegen met Transavia weer terug naar Nederland. Ik heb het gevoel alsof ik twee weken ben weggeweest, maar het waren maar 3 nachtjes.

Athene in vogelvlucht

24 October 2021

Op donderdag 7 oktober vertrok ik samen met 6 andere Travel Counsellors in de vroege ochtend naar Schiphol. Op studiereis naar Athene en de Peloponnesos. Het was ook weer even spannend, een tijd niet gevlogen dus hoe werkt dat nu allemaal? Online inchecken was voor deze vlucht niet mogelijk. Gelukkig was het behoorlijk rustig op Schiphol en wij waren bijna 3 uur van te voren aanwezig. Voor de check-inn werd onze corona app gecheckt en konden wij inchecken. Ook bij de security controle geen lange rijen en liep het allemaal soepel door. Aangekomen in Athene stond onze collega Monique, die tevens eigenaar is van MeetinAthens, ons op te wachten en zijn we gezamenlijk de huurauto op gaan halen. We moesten naar downtown Athene in de wijk Psiri, vlakbij het bekende Monastirakiplein. Met de auto was dat een flinke uitdaging maar gelukt. Auto geparkeerd, ingecheckt in ons mooie hotel A.P. Acropolis View en op naar MeetinAthens om de fietsen op te halen. Voor de lunch een heerlijk broodje gyros gehaald op het plein om vervolgens Athene met de fiets te ontdekken. Monique nam ons mee langs de bekendste plekken. We reden langs de Tempel van Zeus, het Panathinaiko Stadion, de Evzone wachters (wat erg grappig is om te zien) en door de Nationale Tuinen. We fietsen door de hippe wijk Koukaki, een groene wijk aan de voet van de Akropolis met veel koffietentjes en kunst gallerijen. De laatste stop was het bijzondere Plaka. De fietsen werden hier geparkeerd en te voet gingen we verder door de smalle straatjes en over geplaveide trappetjes. Het is de oudste woonwijk van Athene en tegenwoordig vindt je er veel door families gerunde taverna’s met gezellige terrasjes. Je kijkt er je ogen uit! Dit is het soort wijkje waar ik mij al een dag zou kunnen vermaken. Na ons even opgefrist te hebben, wandelen we naar restaurant Ergon House, zij hebben ook mooie hotelkamers. We eten op een hip, gezellig dakterras met uitzicht op de mooi verlichtte Akropolis. We eten typisch Griekse gerechten zoals Dolmadakia, Zucchini balls met feta en tzatziki, Gruyere in filodeeg met honing en pistache nootjes, en nog veel meer lekkers. Ergon House heeft naast de hotelkamers en restaurant ook een delicatessenwinkel waar je heel veel verse en lokale producten kan kopen. De volgende dag spraken we bijtijds af op het dakterras voor een ontbijt. Er stonden alleen wat lege kopjes maar we wachten het maar even af. Wat er toen kwam, wauw! Een enorme mand gevuld met alles, maar dan ook alles, wat je maar kan wensen voor een zeer uitgebreid ontbijt. Er was bijna meer te kiezen dan bij een rijkelijk ontbijtbuffet. Eitjes, worstjes, verse broodjes, vers belegde broodjes, kaascroissantjes, zoetigheid, sapjes, koffie, Griekse yoghurt, verse muesli. Met onze buikjes vol gingen we dan ook op pad om de Akropolis te beklimmen en het Parthenon te bewonderen. De klim viel ons alles mee, op wat glibberige straatjes na vanwege de regen. Met 20 minuten stonden we al boven bij de ingang van dit imposante bouwwerk. Dit was de tempel voor Athena Parhenos, de Maagd en beschermgodin van de stad Athene. Ik vind het altijd heel indrukwekkend dat zulke bouwwerken met mensenhanden zijn gemaakt en al ruim 2000 jaar staan. Er wordt ook wel het nodige gedaan inmiddels om de tempels te behouden, gelukkig maar. We hebben nog wat souveniertjes gekocht, uitgecheckt bij ons fijne hotel en een lekkere koffie gedronken voordat we Athene alweer achter ons lieten en vertrokken naar de Peloponnesos. Onderweg naar de Peleponessos passeerden wij het kanaal van Korinthe. Voor mij een verrassing, ik kende het niet. Heel onwetend liep ik de brug op en schrok mij een hoedje van de enorme hoogte waar ik mij opeens op bevond. Het Kanaal van Korinthe is een kunstmatige waterweg wat maar 23 meter breed is en 6,3 km lang. Op de brug sta je zo’n 70 meter hoog. Het heeft een rijke geschiedenis maar wordt niet intensief gebruikt, het is toch wel een uitdaging om een groot schip hier doorheen te manouvreren. We rijden door naar de Peleponessos en bezoeken Tolo, Nafplio, Galatas, Poros en Epidavros. Hierover in de volgende blog meer.

5 meest gestelde vragen

09 March 2021

Inmiddels ben ik nu een aantal maanden zelfstandig reisadviseur. Ondanks dat er op dit moment nog een negatief reisadvies is, ben ik ontzettend blij met mijn beslissing. Ik volg momenteel veel webinars van en over bestemmingen en accommodaties en probeer via social media mensen te inspireren. Gezien de reacties daarop, die ik super leuk vind om te krijgen, merk ik dat er veel vragen zijn over wat ik doe, hoe ik dat doe en wat dit jou als klant dan kost? Daarom hierbij antwoord op 5 van de meest gestelde vragen. 1. Hoe werk jij en waarvoor kan ik bij jou terecht? Op basis van de wensen van de klant en het bijbehorende budget ga ik aan de slag en op zoek naar de perfecte vakantie. Ik zet net dat stapje extra om ervoor te zorgen dat mijn klant de juiste reis beleeft. Ik luister en na een goed gesprek maak ik een offerte, afgestemd op de wensen en behoeften van de klant. Dit zijn niet alleen maar maatwerkreizen of verre reizen maar ook pakketreizen die worden aangeboden via grote touroperators zoals TUI of Corendon of zelfs touroperators uit het buitenland (die nog wel eens goedkoper kunnen zijn). Als de klant een reis heeft gezien, vergelijk ik deze nog met andere touroperators om zo de beste prijs voor de beste voorwaarden te vinden. Denk hierbij aan vluchttijden maar ook de annuleringsvoorwaarden die zeker nu heel belangrijk zijn. 2. Wat is Travel Counsellors? Travel Counsellors is een internationale reisonderneming met zelfstandig reisadviseurs in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zuid-Afrika en de Verenigde Arabische Emiraten. Nederland en België hebben een eigen hoofdkantoor in Den Haag maar ondersteuning vanuit het hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb mij bij hun aangesloten omdat het een betrokken organisatie is waarbij, ook al zijn we zelfstandige, elkaar voortdurend ondersteunen en bij elkaar terecht kunnen. Via Travel Counsellors heb ik toegang tot een eindeloos aanbod aan accommodaties, excursies, pakketreizen, etc. Én Travel Counsellors is aangesloten bij ANVR, SGR en calamiteitenfonds. Daarmee geef ik ook mijn klanten een stukje zekerheid. Wat ik verder belangrijk vind is dat Travel Counsellors staat voor het persoonlijke contact en aandacht. With us, it’s personal! 3. Wat zijn jouw kosten? Ik ben niet duurder dan andere kanalen. Integendeel: ik weet perfect hoe ik het maximum voor jouw budget moet realiseren én ik bespaar je tijd. Aan de persoonlijke aanpak zijn ook geen extra kosten verbonden, ik werk op commissiebasis en ik ontvang betaling nadat de vakantie heeft plaatsgevonden. 4. Wat is het verschil met een gewoon reisbureau? De persoonlijke aanpak. Ik werk vanuit huis en ontmoet mijn klanten het liefst straks persoonlijk. Daarin ben ik flexibel, dit kan ook in de avonduren of in het weekend. Een afspraak en/of offerte zijn vrijblijvend. Ook breng ik je reisbescheiden bij je langs en hou contact voor, tijdens en na je reis. Ik ben jouw vaste contactpersoon en aanspreekpunt. 5. Kan ik ook losse vliegtickets/hotels bij jou boeken? Losse vliegtickets, enkel hoteloveranchtingen, autohuur, pakketreizen, maatwerkreizen, weekendjes weg, cruises, huwelijksreizen, treinreizen, fly-drive, autovakanties, kamperen, sport reizen of losse tickets voor sportwedstrijden, vakantiehuizen of villa's, huwelijksreisrekening, trouwen in het buitenland, zonbestemmingen, wintersport, thema vakanties, dichtbij of ver weg, een klein of groot budget, het kan allemaal. Ben je plannen aan het maken? Wil je je laten inspireren en adviseren? Heb je al een reis gezien? Laat het mij weten, ik kijk graag voor je verder of je de beste prijs, vluchten, vluchttijden en voorwaarden hebt via die aanbieder. Ik ga graag voor je aan de slag om te zorgen dat de eerstvolgende vakantie compleet onbezorgd is!

Wijntjes proeven in de Elzas

07 September 2021

De Elzas, in Frankrijk, stond al een tijdje hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan. We hadden nog een weekje vakantie en omdat de Elzas ook met de auto goed te doen is (7,5 uur vanaf Utrecht), was de keuze destijds snel gemaakt. Waarom de Elzas hoog op mijn lijstje stond? Eerlijk gezegd vanwege alle romantische beelden die ik op Social Media voorbij zag komen van de kleurrijke vakwerkershuisjes in Colmar en Eguisheim. C’est tout. Verder hebben wij ons volledig laten verrassen door deze schitterende regio! We wilden niet zelf kamperen maar een buitenverblijf leek ons wel leuk en zo kwamen wij terecht in een mooie glampingtent. Wij reisden met Floris die toen bijna 1 jaar was en bij aankomst stonden ook het campingbedje en de kinderstoel al klaar in de tent, goed geregeld dus. De Elzas ligt tussen de Vogezen, een middelhoge bergketen, en de Rijn. Het grenst ook aan Duitsland en is in het verleden ook meerdere keren gebied van Duitsland geweest. Dit is onder andere nog te zien in de verfranste plaatsnamen. Vanuit Watwiller hebben we meerdere tochten gemaakt door de Vogezen. Onder andere naar het hoogste punt, Le Grand Ballon. Vanaf het uitzichtpunt heb je een enorm uitzicht en kan je zelfs de Zwitserse Alpentoppen zien liggen in de verte. Ook hebben we een uitstapje gemaakt naar het Lac de Gérardmer, een gletsjermeer en het grootste meer van de Vogezen. De schitterende herfstkleuren versierde de bergen maar ik kan mij goed voorstellen dat het hier ook in andere seizoenen ontzettend mooi is. Wat deze regio verder heel leuk maakt, vooral als je net als ik van wijn houdt, is de Route des Vins d’Alsace. Deze 170 km lange route brengt je dwars door de karakteristieke en kleurrijke dorpjes, eindeloze wijngaarden en langs middeleeuwse kastelen. We hebben onze ogen uitgekeken. Stop onderweg vooral om de dorpjes Eguishuim en Colmar te ontdekken. Ieder dorpje op de route heeft zijn eigen charme. In sommige dorpjes waren ze al bezig met voorbereidingen voor de kerst, in andere dorpjes waren nog festivals omdat de druiven vanaf half september worden geoogst. En dat wordt goed gevierd! Laat je naar binnen lokken bij een van de wijnhuizen om de heerlijke wijnen uit de Elzas te proeven en te ontdekken hoe deze heerlijke wijnen ontstaan. Bekende wijnen uit deze regio zijn bijvoorbeeld de Crémant de Alsace, Pinot Gris, Riesling en Gewurztraminer. In een week tijd hebben wij veel van deze regio mogen zien en beleven en het is een absolute aanrader!

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Sandra Hermans

Veronique heeft voor ons de perfecte vakantie uitgezocht en geregeld! Zij luistert heel goed naar je wensen en vandaaruit gaat zij een aantal vakanties zoeken, echt top! Geen vraag is te veel of gek. Wij komen zeker bij haar terug!

Ingestuurd door C. Schouten

Veronique is ontzettend nauwkeurig en snel in het boeken van onze reis. Ze heeft ons tot nu toe telkens goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Vanaf het eerste (oriënterende) gesprek heeft ze ons echt het idee gegeven dat alles onder controle is en we er zelf geen omkijken meer naar hadden. Heerlijk, want dat betekent dat de voorpret kon beginnen!

Ingestuurd door Jessica Lutterman

Veronique heeft ons fantastisch geholpen met het boeken van een huurauto in Spanje. Het juiste advies en erg behulpzaam bij het zoeken naar een huurauto met de beste voorwaarden. Wij raden haar zeker aan!

Ingestuurd door Wilma Kok

Heel blij met Veronique van TC, het neemt een heel hoop werk uit handen. Denkt aan dingen waar ik normaal niet aan zou denken.

Ingestuurd door T Hooijman

Veronique heeft ons geholpen om 48 uur na het overlijdensbericht op de uitvaart van mijn tante in Portugal te zijn, tijdens een drukke herfstvakantie periode. Ze was begripvol en behulpzaam en ik kan haar diensten aan iedereen aanbevelen!

Ingestuurd door Jet Den Hertog

Veronique is een echte aanrader! Onze zomervakantie naar Italië heeft ze super geregeld. Ze luisterd goed naar je wensen en komt met mooie ideeën. Alles was tip top geregeld. Dit gaan we zeker vaker doen!

Ingestuurd door Merel Groot-Molenaar

Veronique heeft ons meerdere opties gegeven en heeft echt geluisterd naar onze wensen en opmerkingen. Ze ging stug door met zoeken tot ze een bestemming had gevonden waar wij helemaal blij van werden. We hebben dankzij haar een topvakantie gehad op een hele fijne plek die aan alle wensen voldeed. Veel dank voor je geduld en ideeen Veronique, wij weten je zeker weer te vinden voor een volgende vakantie!

Ingestuurd door N. Meiland

Veronique heeft ons echt heel goed geholpen de perfecte camping in Frankrijk te vinden. Er is goed gekeken naar onze wensen en budget, ze heeft goed meegedacht en kwam uiteindelijk met een camping waar we precies op hoopten.

Ingestuurd door M. Krijt

Goed advies, voor ons de eerste reis met tweeling en Veronique kon ons wel helpen om onze prioriteiten een beetje bij te stellen aan de nieuwe gezinssituatie.

Ingestuurd door M. Bakker

Het is zeer prettig om bij Veronique Lindhout je vakantie te boeken. Ze luistert naar wat we wel niet niet belangrijk vinden en komt met verschillende ideeën en mogelijkheden. Wij willen in de toekomst zeker vaker gebruik maken van haar diensten. We raden het iedereen aan! Het scheelt enorm veel tijd en uitzoekwerk.