Gevestigd in Nijverdal

José Pennings - Dales

Leuk je te ontmoeten!

Ontdek….ervaar….en GENIET!

Welkom, fijn dat u mijn pagina bezoekt.

Reizen boeit, reizen intrigeert en reizen verrijkt je leven!! Daar geloof ik in en dat is al wat jaren mijn passie is. En wat is er nu mooier dan mijn passie uit te voeren in mijn beroep.

Mijn naam is José Pennings-Dales en met trots kan ik vertellen dat ik Travel Counsellor ben, oftewel uw persoonlijke reisadviseur. En dat maakt het nou net even anders dan boeken bij een regulier reisbureau.
Omdat ik vanuit huis werk zijn mijn werktijden flexibel. Hierdoor kan ik echt de tijd nemen om voor mijn klanten de perfect passende vakantie te vinden. U mailt of belt mij met uw persoonlijke wensen en ideeën en ik zoek het voor u uit. Geheel vrijblijvend! En wanneer u het prettig vindt, kom ik persoonlijk bij u langs.

Travel Counsellors is een internationale toporganisatie, aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Wij beschikken over een groot eigen aanbod op het gebied van vluchten, accommodatie, autohuur, transfers en attracties waardoor ik internationaal direct kan samenwerken met betrouwbare partners. Dit opent vele deuren en kan prijsvoordeel opleveren.

Ik ben al ruim 20 jaar werkzaam in de reiswereld en door mijn jarenlange ervaring, kennis en een uitgebreid aanbod weet ik wat voor u echt belangrijk is om de juiste reismatch te vinden. Of dat nu een stedentrip is, een vliegvakantie naar de zon, een autovakantie, een safari door Afrika of een wintersportvakantie…..niets is mij te gek!

Ik ben er voor u om u te ontzorgen van de vakantie-zoek-stress zodat u kunt ontdekken, ervaren en GENIETEN.

Graag hoor ik van u en verheug mij er op uw reismatch te mogen vinden en boeken!

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Reizen in coronatijd - Italië 2020

31 August 2020

Dit jaar, 2020, is voor iedereen anders dan anders. Voor mij geld dat ik vele reizen helaas heb moeten annuleren of heb moeten omboeken. Vanwege het niet kunnen of mogen reizen maar ook omdat klanten angst hadden om te vliegen of om naar het buitenland te reizen. Zelf zijn wij de grens wel over gegaan, wel met eigen auto, maar dit hadden we al zo gepland. Vooraf had ik goed alle voorwaarden per land bekeken en met mondkapjes en desinfectiemiddelen vertrokken we richting Italië. Wij zijn in één keer, zonder overnachting, naar de Dolomieten gereden. Daar hadden we een hotel geboekt voor 3 nachten in Campitello di Fassa. Dit dorp ligt midden in het prachtige Val di Fassa gebied met geweldige bergen en meren. Een prachtgebied in de zomer om te wandelen maar ook zeker in de winter om te skiën. We hebben gewandeld in de bergen en de jongens genoten van het geweldige klimpark in de buurt. In het dorp was het redelijk druk maar iedereen hield zich netjes aan de regels. In de winkels en in supermarkten droeg men mondkapjes en in de restaurants overal behalve aan je eigen tafel. Prima! Toen op naar Venetië voor een nachtje. We hadden besloten juist nu deze stad te bezoeken aangezien het veel rustiger is dan anders omdat er geen massa’s Aziaten en cruisepassagiers zullen zijn. We hadden een hotel in de wijk Mestre en met de bus die vanaf het hotel vertrok stonden we met 10 minuten in Venetië, perfect! Met de watertaxi konden we de stad verder in, ideaal. Met kinderen het perfecte vervoermiddel: je ziet veel vanaf het water en je hoeft niet te lopen. Een mondkapje was verplicht wat soms best warm was met de hoge temperaturen. We hebben genoten van het San Marco plein, de Rialtobrug, de smalle slenderstraatjes, de gondels en ook zeker van het glas eiland Murano. Hierna trokken we door naar het Gardameer voor onze eerste campingervaring met kinderen. We verbleven op een kleine camping aan de zuidwestkant van het meer, het rustigere gedeelte. Op de camping hoefde je nergens een mondkapje op behalve in het winkeltje. Het zwembad was niet overvol en de bedjes hadden genoeg afstand van elkaar. We bezochten Lazise (een populaire plaats maar erg leuk), hebben een marktje bezocht en gingen heerlijk uit eten of staken de barbecue aan op de camping. Ook hadden we voor een dag een boot gehuurd. Een aanrader! Je hoeft hiervoor geen vaarbewijs te hebben en biedt een superdag op het water. Vervolgens hebben we nog 3 nachten een bezoek gebracht aan onze kennissen die bezig zijn een Glamping Beach Resort op te zetten in de Marken direct aan zee. Vanwege corona konden zijn hun resort niet op tijd openen en zij zullen nu gedeeltelijk eind augustus open gaan voor gasten. Heel spijtig dat ze deze zomer gemist hebben. We hebben geholpen met klussen in de ochtenden en ’s middags relaxen aan zee. Heerlijk!! En wat wordt het een prachtig resort, uniek in Italië. De Marken is een prachtig nog vrij onbekend gebied wat nog echt puur is in vergelijking met bijvoorbeeld het Gardameer. Hier vind je nog authentieke dorpjes, prachtige vergezichten en mooie stranden met leuke beach tenten met heerlijke gerechten. Ondanks de coronamaatregelen hebben we een van heerlijke ongedwongen vakantie genoten. Her en der met maatregelen maar zeker zo veilig. Ook onze kinderen vonden het juist prettig en heel gewoon om op drukke plekken of in openbare gelegenheden en in vervoersmiddelen een mondkapje te dragen. Dus heb je toch nog interesse om nog naar het buitenland te gaan? Schroom niet om te gaan want het kan en is veilig zolang je je aan de voorschriften houdt. Neem dan gerust contact met mij op.

Ontdek Marokko

23 January 2020

Ik was altijd al nieuwsgierig naar Marokko en met name naar Marrakesh. De vraag naar deze stad is groot maar ik merk om mij heen dat velen er toch huiverig voor zijn. Tijd om het eens met eigen ogen te zijn. De herfstvakantie was dan ook een perfecte periode om Marokko te gaan ontdekken. We vlogen met een rechtstreekse vlucht in ca 4 uur naar Marrakesch. Na geld gewisseld te hebben bracht onze privé chauffeur ons naar ons all inclusive hotel op ca 15 minuten gelegen van het centrum van Marrakesh. De eerste dag hebben we heerlijk van ons hotel genoten en de dag daarop zijn met een taxi richting Marrakesh gegaan. Marrakesh is een vrij grote stad met een zeer drukke kern waar auto’s, paard en wagen, ezels en scooters door elkaar heen krioelen. Wij bezochten eerst het Bahia Paleis. Een prachtig paleis in hartje centrum maar zodra je de poort binnenwandelt is er rust (op vele toeristen na). Het paleis heeft prachtige mozaïeken, schilderingen en een heel mooie binnentuin. Vervolgens richting Koutoubia moskee met weer een prachtige tuin. Daartegenover ligt het beroemde Djeema el Fna plein met daarachter de soukhs. Het plein is overdag een markt met her en der wat verkopers maar ’s avonds is het plein een ware attractie. Slangenbezweerders met dansende cobra’s. Waarzeggers schudden hun kaarten en beloven je voorspoed en succes. Het is dan ook zeer druk en je moet zeker op je spullen letten. De souks is een enorme markt en een wirwar van kleine smalle straatjes. Hier worden zware tapijten verkocht en aan de andere kant liggen verschillende tierelantijntjes op een kleedje. Hoge bergen met kleurrijke specerijen worden afgewisseld door bakken gevuld met gedroogd fruit. Weer ergens anders worden versierde tajines en ander servies verkocht. Kleding, slippers, decoratieve lampen… Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het er kopen. Ook hier is het weer opletten geblazen maar een erg mooi tafereel om door te wandelen. Met een huurauto rijden we de volgende dag richting Atlas gebergte. Op ca een uurtje rijden bevinden we ons tussen hoge bergen met kloven, riviertjes en watervallen. We maken een wandeling van circa een uur onder begeleiding van een gids. Wat een prachtig gebied!! De volgende dag rijden we in ca 3 uur naar de kust richting Agadir. De wegen zijn zeer goed geasfalteerd en het valt ons op dat er regelmatig controles zijn en dat we goed op onze snelheid moeten letten. De zon begint te schijnen want de afgelopen dagen was het nogal fris en we genieten de laatste dagen van zon, zee en strand. Ook Agadir biedt een overdekte en een wat minder drukke souks met veel groente, fruit en kleding. Men is hier totaal niet opdringerig en we hebben hier heerlijk geshopt! Marokko is een prachtig land. Opvallend schoon, vriendelijke, gastvrije bevolking en goede wegen. Ideaal voor een weekje herfstvakantie maar ook zeer geschikt voor een langere periode om met een huurauto het land te ontdekken. Ook benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel je er alles over.

Achter de wolken schijnt altijd de zon

24 September 2019

25 september 2013: Een dag om nooit te vergeten. Mijn zoontje werd die dag 6 jaar oud en zwom af voor zijn A diploma. Een huis vol visite en toen kwam dat ene allesbeslissende telefoontje: OAD is failliet! En daarmee dus ook Globe Reisburo. Een begrip in (Oost) Nederland was niet meer. Alles stond op z’n kop. De dagen en weken erna waren er veel boze en verdrietige klanten en collega’s. Maar het gaf ook veel liefde en verbroedering. Ik denk hierbij aan de duizenden klanten en vooral medewerkers van Thomas Cook die nu in dezelfde situatie zitten als wij toen. Maar….ik heb in die 6 jaar veel geleerd; ben er sterker uitgekomen. Heb duidelijke en bewuste keuzes kunnen maken. En kijk nu: Al 2 jaar werk in voor mijzelf als Travel Counsellor en ben daar super trots op. Wat een prachtig bedrijf is dit met prachtige mensen. Persoonlijk en dichtbij haar klanten – precies zoals ik dat wil. Ik kijk nu vooruit en mijn motto is: Alles komt goed!! Ook al lijkt het misschien soms niet altijd zo…..

Relaxing Bali met kinderen

23 January 2020

In april 2005 ben ik met mijn man op huwelijksreis geweest naar Bali. Toen verbleven we in één hotel in het zuiden en van daar uit hebben we diverse uitstapjes gemaakt. Ooit wilden we nog een keertje terug om meer te zien van het eiland. Nu onze jongens wat ouder zijn (11 en 9) wilden we op een relaxte manier een verre rondreis maken en Bali is daar zeer geschikt voor. Het enige nadeel is dat Bali behoorlijk ver vliegen is maar dat namen we maar voor lief. De vlucht met China Airlines via Taipei viel erg mee. Prima beenruimte, genoeg films en spelletjes en de tussenstop in Taipei verliep soepel. Aangekomen in Denpasar werden we opgewacht door onze chauffeur en hij bracht ons naar Nusa Dua voor de eerste 2 overnachtingen. Deze plaats ligt vlak bij de luchthaven, een bewuste keuze om de eerste dagen te acclimatiseren en om heerlijk te relaxen bij het hotel. De 2e avond hebben we gegeten op het strand van Jimbaran. Bij zonsondergang kun je hier heerlijk op het strand de beste vis eten die je persoonlijk kunt uitkiezen in de “vis afslag”. Daarna op naar Ubud waar we 3 nachten zullen verblijven. Onze bungalow lag net iets buiten Ubud. Voor ons was Ubud een behoorlijke “shock” aangezien de ontwikkeling hier niet stil heeft gestaan. Wat toen een klein kunstenaarsdorpje was bleek nu een groot centrum te hebben met zelfs een Starbucks en een McDonalds…..Het is een smeltkroes van lokale markten, verscholen tempels en diverse restaurants en toch wel heel druk verkeer. Buiten Ubud is het rustig en ontdek je nog steeds prachtige rijstvelden en tempelcomplexen. Wij brachten een bezoek aan de heilige watertempel “Pura Titra Empul”. Een prachtige tempel met een heilige bron. De Balinezen reinigen zich in het heilige water waardoor kwade geesten verdreven worden. Ook bezochten we de vulkaan Mount Batur en Lake Batur. Een prachtig natuurgebied met prachtige vergezichten. Tevens bezochten we de rijstvelden van Tegalalang. Ook dit is best commercieel maar de kids vonden de Bali swing geweldig. Met een schommel boven de rijstvelden, hoe gaaf is dat!! Daarna volgde onze reis naar Permuteran: een nog onontdekte badplaats in het noordwesten van Bali. De tocht er naar toe voert ons langs idyllische dorpjes, prachtige meren en rijstvelden. Onderweg stopten we bij de tempel “Pura Ulun Danu Bratan”. De tempel is gewijd aan de godin Dewi Danu, de godin van het water, meren en rivieren. Dit meer speelt een belangrijke rol in de irrigatie van de omgeving. Hier hadden we de eer een prachtige ceremonie bij te wonen. Er werden offers gegeven aan de goden voor een goed agrarisch jaar voor de boeren. Het noordwesten staat bekend om zijn prachtige onderwaterwereld en hier hebben we dan ook een dagtrip gemaakt met de boot om te snorkelen. Je kunt ook een bezoek brengen aan het Menjangan eiland om daar te snorkelen. De laatste 6 nachten verbleven we in een villa nabij het strand van Sanur. Onderweg maakten we een stop bij de hoge Gitgit watervallen. Wat een geweldige waterval in een prachtige omgeving!! Sanur is een toeristische badplaats maar heeft zijn charme weten te behouden. Het biedt prachtig strand met een lange wandelboulevard en zeer goede eettentjes in alle prijscategorieën. Wij hebben de laatste dagen genoten van zon en strand. Een uitstapje naar het Waterbom park was geweldig voor de kids. Een prachtig aangelegd glijbanen waterpark midden in het centrum van Kuta. Ondanks dat Bali toeristisch sterk ontwikkeld is blijft het een veelzijdig eiland met lieve mensen, prachtige natuur, indrukwekkende tempels en heerlijk eten. Wil je ook een keer naar Bali met of zonder kinderen?? Ik adviseer je graag!

Calabrië: Puur Italië

17 June 2019

Voordat ik op reis ging vroeg iedereen in mijn omgeving: Calabrië, waar ligt dat dan?? Nou, om precies te zijn is dit de voet van de laars van Italië, bijna grenzend aan Sicilië. Vanuit Rotterdam landen we na ca 2,5 uur vliegen op Lamezia Terme. Vanuit hier rijden we in ca. anderhalf uur naar de noordelijk streek richting Laino Borgo. Wat is het groen, ruig en bergachtig hier. Het heeft wel wat weg van de Dolomieten. Na een heerlijke lunch bij een agriturismo, een wandeling door het dorp Altomonto en Laino Borgo overnachten we in een prachtig hotelletje middenin het Italiaanse dorp Rotonda. Het noordelijke deel van Calabrië leent zich uitstekend voor een actieve vakantie en vandaag gaan we dan ook raften op de Lao rivier. Een 16 km lange toch vol adrenaline met onderweg prachtige kloven, watervallen en een zeer groene omgeving!! Wat een ervaring!!! We lunchen uitgebreid bij een geweldige agriturismo. Daarna rijden we richting het zuidelijke deel en overnachten de komende 4 nachten in een klein vakantiepark. Dit park is ideaal voor gezinnen, in het hoogseizoen, die veel van de omgeving willen bekijken maar toch faciliteiten voor de kids willen zoals een zwembad, voetbalveld en speeltuin. Onderweg kunnen we nog net op dat moment stoppen voor een prachtige zonsondergang die we die week nog vaak gaan zien. Bij dit vakantiepark kun je heerlijk eten en dat doen we dan ook ’s avonds. De dagen erna bezoeken we Capo Vaticano, een prachtige streek met mooie kliffen, hagelwitte stranden, Caribisch blauwe zee. Deze streek biedt vele restaurants zowel aan zee als met prachtige vergezichten. We lunchen in een geweldig mooie wijngaard. Ook bezoeken we het stadje Tropea. Wat een prachtige authentieke stad met pleinen, palmbomen, ook hier weer prachtig strand en diverse gezellige restaurants. De streek staat bekend om het produceren en het gebruiken van zoveel mogelijk natuurlijke, eigen produkten. Men verbouwd zoete uien (cipollo), hebben eigen olijfolie, eigen wijnen etc. Je merkt dit vooral terug in de kwaliteit van maaltijden. Overal waar je komt vind je de streekprodukten op de menukaart. De bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam zowel naar de toeristen als naar elkaar. We sluiten af met een bezoek aan Pizzo dat bekend staat om zijn Tartufo ijs. Een geweldig stadje aan de kunst richting Lamezia Terme. Calabrië heeft mij zeer positief verrast en is echt een onontdekt stukje Italië. Ik kom hier zeker nog eens weer. Ben je ook nieuwsgierig naar wat Calabrië je nog meer kan bieden?? Ik vertel je er graag over!!!

Skiën in het Zillertal!

13 March 2018

Wintersport! You love it or hate it….er zit niets tussen. Ik kan je vertellen dan ik fan ben. De hele dag lekker sportief bezig zijn; een prachtige omgeving, frisse berglucht, de gemoedelijkheid, alles is aanwezig. Wanneer het zonnetje dan ook nog eens schijnt kan het niet meer stuk. Al heel wat jaren ga ik samen met mijn gezin op wintersport en ik kan wel zeggen dat ik een kenner ben. Want bij een wintersport vakantie boeken komt heel wat bij kijken en is totaal anders qua concept dan een zomervakantie. Ben je een beginnende skiër of ben je ervaren? Hoe groot moet het gebied zijn? Wil je direct aan de piste of lift verblijven of mag dat wat verder af zijn..Je wilt natuurlijk niet kilometers sjouwen met zware skischoenen aan en de latten op je nek. Wil je après skiën of een gezinsvriendelijk gebied?? Zelf ben ik al een aantal keren in Mayrhofen geweest. Een zeer gezellig skidorp in het Zillertal in Tirol op ca 950 km rijden vanuit Nederland. Het dorp heeft deels een autovrij centrum en biedt vele winkels, restaurants en konditoreien en biedt voor elk budget hotels, pensions en appartementen. Vanuit het hart van het centrum gaat de spiksplinternieuwe gondel “de Penkenbahn” richting skipistes. Het gebied is behoorlijk groot en biedt moderne liften en vele eet/drinkgelegenheden op de pistes. Ook vanuit het centrum vertrekt de Ahorn – deze grote gondellift bereikt de andere kant van het wat kleinere skigebied in Mayrhofen. Het voordeel voor gezinnen met kinderen is dat het een groot maar compact gebied is zodat wanneer de kids uit les komen tussen de middag je heel veel kilometers kan skiën en toch weer op tijd terug kan zijn. Ook kun je er vanuit gaan dat in de vakantieperiodes veelal Nederlandse skileraren zijn aangezien vele Nederlanders dit gebied bezoeken. Er heerst een gemoedelijke sfeer. Je kunt tot in de kleine uurtjes après skiën maar kleine gezellige barretjes voor een drankje aan het einde van de dag zijn ook volop aanwezig. Ook niet skiërs kunnen in Mayrhofen goed terecht. Mayrhofen maakt onderdeel uit van het Zillertal en met de Zillertalersuperskipas kun je ook skiën in de naastgelegen gebieden zoals o.a. Fugen, Zell am Ziller, Kaltenbach en Gerlos. Al met al een heerlijk gebied voor iedereen die van wintersporten houdt! Wil je meer informatie over dit gebied of andere gebieden (Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland, Italië)? Neem dan contact met mij, als wintersportspecialist, op. Ik informeer je graag hierover!!

Nazomeren in Egypte

07 November 2017

Wat is er nu heerlijker om nog even van de zon te genieten terwijl in Nederland de herfst zijn intrede doet. Vandaar dat ik mijn herfstvakantie samen met mijn gezin doorgebracht heb aan de Rode Zee in Egypte in Makadi Bay. Wij vlogen vanaf Eindhoven en na ca 5 uurtjes landden we op Hurghada airport. Hurghada airport is een nieuwe en zeer moderne luchthaven en wordt meerdere keren per week aangevlogen vanuit Nederland en Duitsland. Na de paspoortcontrole en visumaanschaf (ca € 30,- per persoon) reden we in ca een half uurtje naar ons hotel. Wij verbleven in hotel SUNRISE Select Makadi Bay Resort. Dit is een vrij groot all inclusive resort direct aan zee met veel faciliteiten. We hadden een ruime familiekamer bestaande uit 2 slaapgedeeltes en een badkamer. Het resort beschikt over diverse zwembaden waarvan 1 met glijbanen, diverse restaurants waaronder 7 a la carte restaurants, diverse bars en veel animatie en watersporten. Het geheel is zeer ruim en verzorgd aangelegd. Het resort is zeer schoon en het vriendelijke personeel doet er alles aan om haar gasten een perfecte vakantie te bezorgen. Het hotel heeft een eigen rif waardoor je vanaf het strand direct de onderwaterwereld kunt bewonderen. Ook het naastgelegen hotel heeft een prachtig huisrif. Tijdens onze vakantie hebben we een dag een dolphin trip gemaakt. Met deze excursie krijg je de unieke ervaring om met dolfijnen te zwemmen in open zee. Tevens maak je daarna nog 2 snorkeltrips. Hoewel de zee vrij wild was die dag hebben we toch 6 dolfijnen gespot die rondom ons heen zwommen. Geweldig! Al met al een heerlijke week genoten van zon, zee, strand in een zeer goed all inclusive hotel. Egypte biedt gegarandeerd zon in de najaars- en wintermaanden en het is maar 5 uur vliegen. Ik heb Egypte als veilig en prettig ervaren; ook op de luchthaven. De controles zijn streng maar goed, ook bij de resorts is bewaking en controle. Dus….wil je in het voor- of najaar er even heerlijk tussen uit en genieten van rust, zon, zee en strand? Laat je je door mij goed adviseren en neem contact met mij op!

Kos - meer dan alleen een fietseiland

13 July 2017

Ik hou van Griekenland. De cultuur, de vriendelijkheid, het eten. Al een paar keer heb ik samen met mijn gezin het eiland Kos bezocht. Kos behoort tot de eilandengroep de Dodekanesos en ligt voor de kust van Bodrum, Turkije. Het eiland is niet heel erg groot maar groot genoeg om je prima 1 tot 2 weken te vermaken. Het leven op Kos speelt zich voornamelijk af in de hoofdstad, Kos stad. Hoewel het een toeristisch centrum heeft blijft het zijn karakteristieke eigenschappen behouden. In de sfeervolle Mandraki haven liggen de oude vissersbootjes die ’s ochtends heel vroeg uitvaren voor de visvangst die daarna weer verhandeld wordt bij ochtendgloren. Heerlijk om vroeg in de ochtend even naar het centrum te fietsen, langs de haven om de stad te zien ontwaken. Het centrum kenmerkt zich door zijn autovrije smalle, hellende straatjes met veel pleinen, restaurantjes en winkeltjes. Zeker ’s avonds gezellig druk. Later gaan de disco’s open voor de jeugd en is het er tot in de kleine uurtjes nog zeer gezellig in de barstreet. Langs het strandgedeelte, het Lambi strand vind je ook tal van restaurants waar je ’s avonds nog heerlijk bij zonsondergang kunt genieten van heerlijke Griekse gerechten met je voeten in het zand! Kos is een echt fiets eiland met aangelegde fietspaden en daarom ook zeker geschikt voor families met kinderen. Naast de fiets zal ik zeker aanbevelen een auto te huren. Met een huurauto rij je naar de mooiste plekjes en ontdek je de leukste stranden. Rij vanuit Kos stad door de bergen naar het hoogst gelegen dorp Zia, een toeristische trekpleister voor vele bussen maar de moeite waard te bezoeken. Vanuit Zia heb je een prachtig uitzicht over het eiland en de zee. Het heeft authentieke smalle straatjes en zeker ’s avonds biedt het een prachtige zonsondergang. Bezoek Mastichari; een goed strand alternatief voor het drukke Tigaki. Prachtig breed strand en leuke restaurantjes op het strand. Terwijl de kinderen in het zand spelen genieten van een heerlijk visschotel! Trek een dag er op uit naar het uiterste puntje van het eiland, nog voorbij Kefalos. Ga off road tot je niet meer verder kunt en geniet van de woeste golven van de zee met het prachtig witte strand. In dit gebied vind je veel typisch Griekse kerkjes met blauwe koepeltjes. Op de terugweg kun je wandelen in het pauwenbos bij Plaka. Een heel rustig bos – heerlijk koel. Hierin leven diverse pauwen en geiten. Heel bijzonder om dit midden op het eiland te aanschouwen. Kos wordt veelal gezien als een zeer toeristisch eiland met veel All Inclusive hotels maar ik vind dat het eiland veel meer biedt dan alleen maar zon, zee en strand. Het biedt zeker nog onontdekte stranden, authentieke restaurants en veel oude Griekse elementen. Ik kan u deze bestemming uit eigen ervaring van harte aanbevelen. De ideale bestemming voor gezinnen met kinderen van alle leeftijden, maar ook voor stellen in het laagseizoen die willen fietsen of gewoon lekker het eiland willen ontdekken. Wilt u meer weten over deze bestemming, neem dan contact met mij op.

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Aly en Hans Krommendijk

Uiterst tevreden over de service van Jose Pennings-Dales.

Ingestuurd door Han Raasveld

Snel, goede en professionele dienst verlening. Zal, indien aan de orde, zeker weer van de diensten van Jose gebruikmaken.

Ingestuurd door Bert en Regine Lammers

José je hebt al weer een appartement voor ons gevonden wat aan onze wensen voldeed. We komen graag bij je terug omdat je altijd goed luistert wat onze wensen zijn en daar een reis op maat bij zoekt. Hartelijk bedankt hiervoor en tot de volgende keer !

Ingestuurd door marcel machielsen

bevalt ons zeer goed .alles is altijd perfect geregeld.

Ingestuurd door Seine Van der Velde

Nu al een aantal jaren onze reisregelaar bij Schuitemaker. Goede service en voortreffelijke begeleiding. Bij moeilijkheden altijd bereikbaar met adequaat advies dan wel raad. Zeer tevreden hierover.

Ingestuurd door Martin en Ingrid Wippert

Wij zijn dik tevreden met je. Al een aantal keren een beroep op je gedaan en het was elke keer naar volle tevredenheid. Je belt ons terug en geeft antwoord op onze vragen. Ga zo door José we doen graag een beroep op je want je ontneemt ons een boel stress zodat wij relax op vakantie kunnen.??

Ingestuurd door Shabnam Parweaz

Beste José, Ik wil je hartelijk bedanken voor je service. Onze reis is in een zeer korte tijd tot stand gekomen. Ik ben zeer tevreden over de geleverde diensten. Mede door jou geleverde diensten hebben wij een prachtige en een onvergetelijke periode gehad in Dubai. Hopelijk mogen wij weer gebruik maken van jouw persoonlijke service! Nogmaals bedankt voor alles!!!

Ingestuurd door Lydian Stegeman

Voor ons korte reisje naar Riga, Letland heeft José ons weer prima geholpen. Stoelen in het vliegtuig geboekt en tickets weer keurig op tijd bij ons thuis gebracht! Top service.. Komen zeker bij je terug José

Ingestuurd door Hans en Aly Krommendijk

José Pennings heeft voor ons de Kerstspecial van de OAD naar Wenen verzorgd; alles was prima geregeld, we hebben een fantastische reis gehad. José, erg bedankt voor de prima service.

Ingestuurd door Victor Fieten

Super leuk en correct aanbod gehad. Voldeed precies aan wat ik had gevraagd. Mijn zwager had elders ook wat opgevraagd maar daar moesten we 3x aangeven dat het niet aan onze wensen voldeed. Jose is een top vrouw leuk spontaan en correct!

Ingestuurd door Kirsten Nijzink

Het is de 2e keer dat we bij Jose boeken en zijn super tevreden. Onze reis zou naar Bali en de gili-eilanden, maar door de aardbeving moest dit omgeboekt worden. Jose heeft veel moeite gedaan en alles super geregeld. Zelfs service voor het inchecken van de terugreis. Erg tevreden! Dankjewel en tot een volgende reis ??

Ingestuurd door Danielle Hegeman

Goed geregeld. Erg betrokken. Super. Ook zo fijn dat er een kaartje op de deurmat ligt bij thuiskomst

Ingestuurd door Irma Schuurman

Wij zijn super tevreden over onze vakantie naar Mallorca. Vanaf het moment van het kenbaar maken van onze wensen tot en met de thuiskomst hebben we een fijne persoonlijke begeleiding ervaren. Onze wensen werden uitstekend begrepen, de vlucht en de accomodatie waren goed geregeld, evenals de parkeerplaats voor de auto en het regelen van de huurauto. We zullen zeker nog een keer onze vakantie door José laten regelen!

Ingestuurd door Jorie Flim

José heeft voor ons van begin tot eind de vakantie naar Corfu geregeld! Alles was top voor elkaar! Persoonlijke service, incheck vliegtuig, betrokkenheid en snelle service! Bij vertrek kwam ze de tickets persoonlijk brengen met een leuke handdoekcape voor onze kleine man! Ook regelde ze parkeerservice op Schiphol. Tijdens de vakantie informeerde ze of alles naar wens was. Bij thuiskomst lag er een leuke kaart klaar! José is een kei in haar vak! Ik kan iedereen aanbevelen om je te laten ontzorgen door haar de vakantie te laten regelen! Dan weet je zeker dat je ook echt vakantie hebt! José bedankt!!!

Ingestuurd door VIP Business

Travel Counsellor José Pennings - Dales heeft alles tot in de puntjes voor ons geregeld. Niet alleen de vlucht en hotel, maar ook het ontvangst van de lokale reisleidster en de excursies / activiteiten ter plaatse waren prima geregeld. Hierdoor hebben wij als groep perfect kunnen genieten van onze trip naar Boedapest.Daarnaast heeft José ons in de aanloop naar deze trip uitstekend geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden van de verschillende hotels en excursies. De meerwaarde van José was duidelijk zichtbaar.

Ingestuurd door Gerrit Roelofs

reisje naar St Petersburg: Jose, je had de reis goed en netjes georganiseerd, de excursies verzorgd door een goede gids het hotel waar we zaten was goed, alhoewel het ontbijt iets meer gevarieerder had gekund al met al waren we goed tevreden bedankt vriendelijk groetend: Rimt en Carolien Ferry en Herma Gerrit en Marianne

Ingestuurd door Hermien Dollen

We waren heel tevreden. Alles gewoon goed geregeld en duidelijk en helder naar ons gecommuniceerd. Uitstekende reactie op vragen. Blij dat we de vlucht konden omboeken en dat we dit niet zelf hoefde te doen, dat was echt vakantie gevoel. Het komt allemaal goed. En dat kwam het ook. Uitstekend.

Ingestuurd door Ria den Boer

We hebben een fantastische vakantie gehad in Egypte,Düsseldorf is fijne luchthaven, niet zo groot, parkeren lang niet zo duur als Schiphol! We vlogen met Condor, ook helemaal goed, alhoewel voorkleine kinderen het een lange vlucht is,(5 uur), Resort Royal Makadi resort bij Hurghada is geweldig op alle fronten, dus voorherhaling vatbaar!

Ingestuurd door Bert en Regine Lammers

Wat een mooie reis hebben wij gemaakt door Ierland. The Wild Atlantic Way hebben we heel wat kilometers gereden en vele prachtige plekken bezocht en bekeken. Dit alles was ons niet gelukt zonder de hulp van jou, José. Je hebt de reis zo georganiseerd zoals wij die graag wilden. Deze reis was ons op het lijf geschreven. Niets was je te veel! Zelfs twee dagen en nachten in een echte vuurtoren. In één woord FANTASTISCH! Op ons lijstje staan nog wat wensen dus:..... We komen zeker bij je terug. Vriendelijke groet, Bert en Regine Lammers

Ingestuurd door Mariska Laar

José is zeer kundig en heeft ons heel erg goed geholpen bij het boeken van onze wintersportvakantie. Skiles voor de kinderen was super goed geregeld. Ook heel attent was het kaartje bij thuiskomst en het na bellen over hoe de vakantie was geweest.

Ingestuurd door Margreet van Opstall

José, Het was weer top wat je geregeld had. Een mooi appartement op een goeie locatie!

Ingestuurd door Martin en Ingrid Wippert

Beste José, Wij zijn super tevreden. Je hebt alle tijd voor ons genomen en alles piekfijn voor ons geregeld. Gewoon weg top. Hopen in de toekomst weer een beroep op je te kunnen doen. Vriendelijke groet, Martin en Ingrid wippert

Ingestuurd door kirsten Nijzink

Super blij met onze georganiseerde reis naar Costa Rica. Alles van vertrek tot terugkomst in Nederland is goed geregeld. Jose is goed te bereiken en bereid om mee te denken en alles te regelen. We hebben mooie accommodaties gehad en ook (tips voor) goede excursies. Het was onze eerste reis buiten Europa en wat is dan handiger dan een Travel counsellor waar je terecht kan met al je vragen?! Jose heel erg bedankt!

Ingestuurd door Hannie en Carla Waanders- Kager

Wij hebben onze vakantie bij Jose geboekt om dat zij bij het reisbureau ook altijd alles voor ons boekte, nu ze Travel Counsellor is hebben wij dan ook gelijk bij haar onze vakantie geboekt, zij weet als geen ander waar ze over praat en ze heeft dan ook heel veel ervaring en ze heeft zelf dan ook vele Hotels bezocht. Alles was dan ook tot in de puntjes verzorgd en geen vraag was haar te veel, alleen maar lof, bedankt voor de mooie vakantie op Cran Canaria. Gr Carla en Hannie

Ingestuurd door J Ravenshorst

Wij hebben een prima vakantie gehad in het Louis Kercyra Beach hotel op Corfu. Door goed naar onze wensen te luisteren, heb je voor ons de juiste vakantie geboekt. Je bent vriendelijk, klantgericht en geeft professionele tips en adviezen. Heel relaxed dat je alles perfect voor ons regelde en informeerde over de te maken keuzes, bv over de voorkeur van kamer of vliegtuigstoel. Het is echt luxe om alle reisbescheiden 's avonds bij ons thuis bezorgd te krijgen. De persoonlijke nazorg in de vorm van een appje, telefoontje en kaartje heeft ons positief verrast. We zullen jou als reisconsulent van Travelcounsellors zeker aanbevelen bij vrienden en graag nog eens van je diensten gebruik maken.

Ingestuurd door G. Laar

We zijn erg tevreden over Jose, ze heeft onze prachtige rondreis naar Sardinië top geregeld! Supermooie accommodaties conform onze wensen, duidelijke informatie en handige tips voor praktische zaken. De reispapieren werden keurig op tijd en duidelijk aangeleverd, en Jose had zelfs al voor ons ingecheckt. Kortom, ultiem ontzorgd! Dank je wel voor een heel mooie reis!

Ingestuurd door H Stokkers

Grote plus zijn de tips en adviezen die je zelf op het internet niet zult vinden.

Ingestuurd door R van Oenen

José kent haar doelgroep. Ze probeert haar doelgroep beter te leren kennen. En dmv korte lijnen wordt je snel op de hoogte gebracht over te maken reiskeuzes of bijv. reiskeuzes bij te stellen. Wij kijken uit naar onze vakantie!

Ingestuurd door Mannes en Erna Nijzink

José heeft voor ons op korte termijn een super mooie vakantie naar Sardinië geboekt. Alles was tot in de puntjes geregeld. Vanaf het vliegveld, inclusief autohuur, verzekeringen en het kaartje bij thuiskomst!! Wij zijn erg tevreden met alle informatie die we hebben gekregen en de verschillende verblijven (verschillende agriturismo's in het noorden, westen en oosten) waar we sliepen. Service ten top & het eiland was heel mooi. Een supergave vakantie, José bedankt!