Gevestigd in Zevenbergen

Marjorie Gelens

Leuk je te ontmoeten!

Mijn naam is Marjorie Gelens. Welkom op mijn persoonlijke pagina.

Ik wil u graag helpen met het boeken van uw droomreis.

Reizen is mijn passie, ervoor zorgen dat u een onvergetelijke, zorgeloze vakantie heeft een nóg grotere passie!
Vind u het lastig om zelf uw reis samen te stellen, of via internet te zoeken? Heeft u weinig tijd om in uw vrije tijd uren op een reisbureau door te brengen? Dan bent u bij mij op het juiste adres.

Ik ben uw persoonlijk reisadviseur die voor u aan de slag gaat. Uw reis laten verzorgen door mij, waar ook heen, van A tot Z, want dat doe ik graag, u een onvergetelijke tijd laten ervaren, naar uw persoonlijke wensen en voorkeuren. Het enige wat ik van u verwacht is dat u in de relax stand gaat en alles aan mij overlaat. U hoeft alleen uw koffers te pakken en uw paspoort mee te nemen.

Mijn persoonlijke benadering, reiservaringen, groot divers netwerk en verfrissende ideeën zorgen ervoor dat ik voor u de reis van uw leven kan maken. Ik denk graag met u mee. Of het nu gaat om luier vakantie, wintersport vakantie, stedentrip, vliegtickets, auto huren, een cruise of safari, een huisje of hotel, een reis op maat of wat u maar wilt, ik regel het voor u tot in de puntjes.

Als Travel Counsellor kan ik gebruik maken van een zeer uitgebreid zoeksysteem, daardoor kan ik oneindig veel mogelijkheden bij elkaar zoeken voor u.
Neemt u eens vrijblijvend contact met mij op en u zult zien hoe makkelijk het is uw reis te laten samenstellen door uw persoonlijk reisadviseur.

Travel Counsellors is aangesloten bij het ANVR, SGR Calamiteitenfonds en beschikt over een eigen IATA afdeling.

Op mijn internetpagina verschijnen regelmatig diverse leuke aanbiedingen en tips. Kom gerust regelmatig langs op deze site.
Mijn service aan u is uniek. U kunt mij altijd bellen of e-mailen met uw vakantie wensen, of ik kom op een tijdstip dat u het beste uitkomt bij u thuis om uw voorkeuren te bespreken.

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Fins Lapland - Levi van 26-01-2019 tot 02-02-2019

08 February 2019

Ik heb een week voor ons geboekt naar Levi in Fins Lapland. De reden hiervan is eigenlijk simpel; eens wat anders dan ieder jaar Sölden in Oostenrijk. Geen moment spijt van gehad! Wat een mooie vakantie hebben wij gehad! De nacht voor vertrek slapen we in het A4 van der Valk hotel. Door middel van het Sleep-Park-Fly arrangement kun je hier de gehele vakantie de auto laten staan en met de shuttlebus richting Schiphol. Ideaal, zeker als je vroeg in de ochtend gaat vliegen. Wij vertrekken om 05.15 u. Lekker vroeg, zijn we ook lekker op tijd in Levi ?? Het moment dat het vliegtuig de landing inzet en door de wolken vliegt en je het landschap kan zien, dat moment is werkelijk betoverend! Levi is een klein toeristisch dorp in het noordwesten van Fins Lapland. De oorspronkelijke naam van dit dorpje is Sirkka. Januari is laagseizoen, dus je hebt erg aantrekkelijke prijzen om in deze maand je vakantie te boeken. In de week dat wij hier waren hebben we meteen de twee koudste dagen van het winterseizoen mogen beleven: -34 graden C. Dat is koud! De rest van de week schommelt het zo tussen de -15 en -25 graden C. Maar je doet veel laagjes kleding over elkaar aan, je skikleding en je bent goed beschermd tegen de kou. We hebben een appartement geboekt midden in het centrum van Levi en kijken uit op de skipiste. Levi is bij de Finnen een populair skigebied. Hier worden ook ieder jaar de wereldbeker wedstrijden gehouden. De pistes zijn de gehele dag verlicht. Als je naar Lapland gaat horen daar natuurlijk excursies bij. Ik heb vooraf een voordelig excursie pakket geboekt. Een aanrader! In dit pakket zat een sneeuwschoen wandeling, met, als je geluk hebt, kans om het noorderlicht te zien, wat bij ons helaas niet het geval was die avond. De wandeling was super! We hebben een bezoek gebracht aan een husky farm inclusief een sleetocht van 5 km. Wát een geweldige ervaring is dat! Dit was voor ons de mooiste excursie. Het enthousiasme van de beestjes is werkelijk fantastisch! Laatste excursie van dit pakket is een sneeuwscootertocht inclusief ijsvissen. Een prachtige tocht gemaakt door een fantastisch wit landschap. Aangekomen bij het meer werd er voor ons een gat geboord in het 40 cm dikke ijs en konden we gaan vissen. Helaas niets gevangen, wél erg leuk om eens te doen! Heerlijk geluncht daarna, om vervolgens weer met de sneeuwscooter terug naar Levi te rijden. Zelf hebben we nog een rendier safari bijgeboekt. Je zit in het land waar rendieren toch wel erg belangrijk zijn, dus deze excursie hoort gewoon bij deze reis. We zijn op bezoek gegaan bij een farm van Samen. De Sami zijn de inheemse bewoners van Lapland en leefden van de rendieren. De dames waren mooi gekleed in prachtige Sami kledij. We hebben een slede tocht gemaakt met de rendieren, en er is ons onder het genot van een warme chocomel verteld over het leven op een rendieren farm. Ook weer een super ervaring! In Levi zijn veel restaurants en barretjes. De restaurants zijn stuk voor stuk goed. Je kunt kiezen voor restaurants waar ze typische Finse / Lapse gerechten serveren, of een pizzeria, een steakhouse, kortom voor ieder wat wils. Er zijn een paar goede supermarkten waar je goed boodschappen kunt doen, de prijzen liggen wel overal iets hoger dan hier in Nederland. De laatste avond, wanneer we aan ons kopje koffie zitten in de Pizzeria krijg ik via de Aurora app een melding. We zouden zomaar het noorderlicht kunnen zien binnen nu en het uur. We rekenen af en lopen richting meer. Daar waren al best wat mensen, maar het meer is groot, je staat echt niet op een hoopje bij elkaar ?? En warempel! Daar was het ineens! Het noorderlicht. Dit is toch wel de kers op de taart van deze bijzondere vakantie. We zijn er stil van er enorm van onder de indruk. Gelukkig mooie foto’s kunnen maken. Deze vakantie is er één voor in de boeken! Wil jij dit óók meemaken? Laat het me weten en ik ga het regelen voor je!

City trip New York City

29 January 2018

Vorig jaar zijn wij tijdens de carnavals week 5 dagen naar The big Apple geweest. Het was fantástisch!! We vlogen vanaf Amsterdam met een tussenstop op London Heathrow richting Newark Liberty International Ariport. Aangekomen op het vliegveld zijn we richting de balie voor de transfer gelopen. Daar hebben we een kleine 10 minuten gewacht op onze super toffe chauffeur die ons, samen met nog wat andere reizigers richting Manhattan bracht. De rit richting stad was aangenaam, bij aankomst in Manhatten kregen we een warm welkom van Alicia Keys over de speakers ... New York....: New York, concrete jungle where dreams are made of There's nothing you can't do Now you're in New York These streets will make you feel brand new Big lights will inspire you Here in the: New York, New York, New York Ze heeft helemaal gelijk...wát een stad! We sliepen in the Edison hotel aan 47th street, om de hoek van Times Square. Het hotel is in Art Deco stijl. De kamers voldeden aan onze verwachtingen, we hadden een coffee maker, iedere dag twee flesjes water, goede bedden, goede douche, kortom alles wat je nodig hebt om te overnachten, je verblijft er per slot toch niet lang, want er is veel te veel te doen en te zien in de stad! We hadden van te voren iedere dag mooi voorbereid en daar hebben we ons grotendeels aan gehouden. Het is gewoon niet te doen om zomaar wat te gaan doen. Daar is de stad te groot voor en er is teveel te doen! Een citypass biedt de uitkomst voor een paar dagen New York. Na onze eerste avond wat rond gewandeld te hebben en de stad een beetje tot ons hebben laten komen zijn we heerlijk gaan slapen om uiteraard vervolgens de volgende morgen vrij vroeg wakker te worden. De eerste ochtend hebben we een excursie gedaan richting Harlem. We hebben een korte stop gemaakt bij het Apollo Theater, the Yankee stadium, om daarna een kerk te bezoeken om daar een Gospelmis bij te wonen. Wát een ervaring! Je moet het mee gemaakt hebben! De ochtend werd afgesloten met een heerlijke lunch met locale gerechten, soulfood en natuurlijk een goede band met zangeres. De middag hebben we gebruikt om een bezoek te brengen aan Top of the Rock. Het Top of the Rock observatiedek ligt op de 70ste verdieping van 30 Rockefeller Plaza. Vanaf het observatiedek heb je een uniek uitzicht over New York. Neem de lift naar de 70ste verdieping, ontdek de drie uitkijkpunten en geniet van het 360 graden uitzicht vanaf Top of the Rock. Aan de ene kant is er een prachtig uitzicht over Central Park en aan de andere kant staat je oog in oog met het 86 verdiepingen hoge Empire State Building. Wéér een ervaring om nooit te vergeten! Rockefeller Plaza kun je zo mooi mee pakken met zijn ijsbaan en vlaggen. Uiteraard even een bezoek brengen aan de Lego winkel ;-) Een kaarsje aangestoken in St. Patrick's cathedral en een bezoek gebracht aan het grote warenhuis Macy's . Je weet niet waar je kijken moet! Uiteraard fifth avenue af gelopen en ons vergaapt aan alle mooie winkels. De volgende dag hebben we de metro gepakt richting Brooklyn, om vervolgens terug richting Lower Manhattan te wandelen over de Brooklyn Bridge.. Je hebt zo een prachtig uitzicht over heel Manhattan, je ziet Lady Liberty en Ellis Island vanaf hier mooi. Vervolgens hebben we die dag gespendeerd om het 9/11 memorial en het 9/11 museum te bezoeken. Dit is echt een must als je naar New York gaat. Hier wordt je wel stil van. Erg indrukwekkend. Er leek een serene rust over dit gedeelte van Manhattan te hangen.. heel bizar. In de avond hebben we heerlijk gegeten in één van de vele Ierse pubs. Je kunt hier fijn zitten om wat te drinken en daarna nog wat te eten voor een goede prijs. De volgende dag zijn we gaan ontbijten bij Ellen's diner. Hier werken mensen die ook werkzaam zijn in de musical industrie, ze verdienen hier hun geld om hun opleiding en cursussen van te kunnen betalen. Ze doen dit door allemaal een keer te zingen. Dus terwijl je zit te ontbijten vliegen de musical liedjes je om de oren.. je bent meteen goed wakker! :-) Daarna onze weg vervolgd richting American Museum of Natural History in New York. Het is een van de leukste musea én een van de meest leerzame ter wereld. Maar vooral voor ons bekend van de film ‘Night at the Museum 1’. De volgende dag uiteraard ook de Empire State Building omhoog gegaan om wederom te genieten van een prachtig uitzicht. Het is een van de bekendste gebouwen in New York en niet zonder reden: vanaf de 86ste verdieping heeft u een geweldig uitzicht over de stad. Als het je eerste keer is in New York moet dit zeker op je to-do-list staan! In de avond zijn we naar een basketball wedstrijd geweest in Madison Square Garden! Wát een show! Mocht je de kans hebben, raad ik je aan om dit zéker in te plannen. Het is echt de moeite waard om dit eens mee te maken. Verder zijn we nog naar shopping mall Jersey Gardens geweest, waar je makkelijk met de bus naartoe kan gaan. Je kunt je hier wel heel de dag vermaken als je wil. Wij hebben er voor gekozen om een paar uur hierheen te gaan, simpelweg omdat er nog zoveel andere leuke dingen te doen zijn in Manhattan zelf. We hebben nog een prachtige wandeling gemaakt door het Central Park. Hier vind je uiteraard veel herkenningspunten van films die hier zijn opgenomen. Het park is zó ontzettend groot, dat je het beste een fiets kunt huren om een goede indruk te krijgen en alle highlight te kunnen zien die dit park te bieden heeft. New York is een fantastische stad, waar je aan één bezoek niet genoeg hebt.. We zijn ook zeker van plan nog een keer te gaan, om zo nóg meer van deze stad te kunnen zien, zoals Chinatown, SoHo en het Meatpacking District. Zó loop je door de ene buurt, en zó door de andere – ze noemen New York niet voor niets ‘the melting pot’! We hadden onze terugvlucht laat ingepland om zo de laatste dag nog optimaal te kunnen genieten van de stad. Rond vijf uur hebben we de stad verlaten om weer richting vliegveld te gaan. Één ding is zeker, terug gaan we nog een keer! We love this city!

Sölden, mijn tweede thuis

24 January 2018

Ik kom al heel wat jaartjes in Sölden voor een wintersport vakantie. Ieder jaar weer in hetzelfde pension, (bijna) recht aan de piste. Ik heb het gebied uit zien breiden. Inmiddels zijn de twee gletsjers, de Rettenbach ( met de Schwarze Schneid op zo'n 3248 meter hoog) en Tiefenbach bij het winterskigebied getrokken middels liften. Het uitzicht bovenop de gletsjers is fenomenaal!! De verbinding tussen de twee gletsjers is middels een tunnel waar je zo doorheen glijdt met je ski's of board. Vanaf de Rettenbach Gletsjer is het zelfs mogelijk om weer helemaal terug naar het dal te skiën. Hoe geweldig is dat! Door die verbinding van de twee gletsjers is het gebied enorm uitgebreid qua ski en board mogelijkheden. Vanuit het dorp heb je twee liften die je naar boven nemen, vanuit de Giggijochbahn ga je richting Hochs?lden. Vanuit daar kun je makkelijk richting beide gletsjers. De andere lift is de Gaislachkoglbahn. Vanuit het mittelstation kun je nog een lift nemen richting Gaislachkogl, die op zo'n 3040 meter hoog ligt! Daar hebben de opnames van de James Bond film Spectre plaatsgevonden. In het restaurant wat daar voor gebruikt is, kun je op woensdag avond dineren. Je zit dan dus op 3040 meter hoogte te dineren onder de sterrenhemel. Culinair genieten op hoogte dus! Er zijn tal van après-ski mogelijkheden en restaurants en barretjes in Sölden. Tegenwoordig kun je met je skipas ook een dag gaan skiën in Hoch en Obergurl. Je kunt dan eens een kijkje nemen in een ander gebied, alhoewel ik vind dat het ski gebied van Sölden zo uitgebreid is, dat het niet nodig is om uit te wijken naar een ander gebied. Waarom ik zo verliefd ben op Sölden? Het gebied is fantastisch, altijd sneeuwzeker. Het heeft voor ieder wat te bieden. Een dagje niet op de latten? Dan ga je heerlijk wandelen, of je gaat met de lift omhoog om boven op de piste wat te drinken of eten. Ik heb al heel wat mensen besmet met het Sölden virus. Iedereen is het me mee eens, misschien niet het allermooiste skigebied van Oostenrijk, maar toch wel één van de gezelligste!