Gevestigd in Heerhugowaard

Jennie Visser

Leuk je te ontmoeten!

“Jennie is super servicegericht en denkt graag met je mee”

“Jennie komt met tips van eigen ervaringen van haar reizen. Denkt ontzettend goed mee, kan zich goed inleven in de wensen en behoeften”

“Fijne service. Wederom een mooi voorstel ontvangen wat we in een boeking hebben omgezet”

WIE:
Met 22 jaar ervaring in de mooiste branche stel ik met veel passie regelmatig de mooiste reizen samen, op maat en volgens gewenst budget. In mijn werk krijg ik regelmatig de kans zelf mooie reizen te maken om de bestemmingen te mogen ervaren waardoor ik kan vertellen uit eigen ervaring. Ik adviseer en inspireer graag over een passende reis voor elke klant.

VEILIG BOEKEN:
Onder de paraplu van Travel Counsellors biedt ik zekerheid en veiligheid door aangesloten te zijn bij ANVR, SGR IATA en Calamiteitenfonds. Het internationale Travel Counsellors geeft mij de mogelijkheid scherpe prijzen te hanteren en als kleine ondernemer bied ik een zeer hoog servicelevel, persoonlijke aandacht en flexibele bereikbaarheid.

WAAROM:
• uitstekende bereikbaarheid, ook buiten kantooruren
• eerlijk advies en persoonlijke tips
• op de hoogte van de laatste reisadviezen, berichtgeving, voorwaarden en bijzonderheden
• neemt de wijziging, omboeking en annulering uit handen indien nodig
• bij vragen, opmerkingen en bijzonderheden ben ik slechts een appje, telefoontje of mail van je verwijderd
• zekerheid van een pakketreis, repatriëring en veilig geboekte vakantie
• advies en regelen van verzekeringen, visa, autohuur, excursies en de laatste nieuwtjes en tips
• persoonlijke adviezen op afspraak aan huis

WAT:
Ik verzorg reizen op maat, van honeymoons tot volledig verzorgde rondreizen, groeps- en incentivereizen, zakelijke reizen, luxe villa’s, citytrips en wintersport. Waarom uren en uren zoeken op internet en alle onderdelen los boeken? Ik zoek het voor je uit, maak een prachtig voorstel en geef je de zekerheid en bescherming van een pakketreis!

Mail, app of bel mij en maak een vrijblijvende afspraak en ervaar het zelf:
* 06-51075713
* jennie.visser@travelcounsellors.nl

Volg mij op Facebook of Instagram voor inspiratie en informatie over bestemmingen en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, aanbiedingen en mijn reizen! Klik op de icoontjes hieronder!

signature

Neem contact met mij op

Als je persoonlijke Travel Counsellor help ik je graag met het vinden van de perfecte vakantie. Neem contact met mij op om je reiswensen en ideeën kenbaar te maken. Ik hoor graag van je!

Volg mij op social media

Reisblogs

Ik heb een grote passie voor reizen. Lees mijn reisblogs en laat je inspireren.

Groeps/incentivereis Lissabon en omgeving

28 June 2019

In september 2018 ontving ik een verzoek om een volledig verzorgde reis te organiseren voor 18 personen naar Lissabon en Porto. In verband met de korte reisperiode heb ik geadviseerd de reis alleen naar Lissabon te doen omdat in Lissabon en omgeving meer dan voldoende te zien en te beleven is en er veel tijd aan reizen verloren gaat aan het combineren van de steden. Hiervoor heb ik een mooie opzet gemaakt met ideeën voor een verrassend en divers programma. In samenwerking met onze lokale partner die een grote expertise hebben op het gebied van groeps-incentive- en congresreizen heb ik een mooi programma weten te organiseren met een diversiteit aan excursies en restaurants. Alles volledige verzorgd en begeleid door een Nederlandssprekende gids in Lissabon en prachtige plaatsen in de nabije omgeving van Lissabon zoals Sintra, Sesimbra, Cascais en Estoril. Omdat deelnemers uit alle hoeken van Nederland kwamen is er een overnachting vooraf bij Van der Valk inclusief in de reis zodat de hele groep ontspannen aan de reis kan beginnen de volgende ochtend. De avond tevoren ben ik langs geweest om alle benodigde documenten en boardingpasses langs te brengen en om de reis en details door te spreken. Lees hierbij een leuke blog van de ervaringen van de groep : Goedemorgen Jennie, we zijn op de vertrekdag exact op tijd vertrokken met de bus van het hotel naar Schiphol. Daar zijn we met een kleine vertraging vertrokken naar Lissabon en hebben een goede vlucht gehad. In Lissabon hebben we kennis gemaakt met onze alleraardigste gids Tania. Zij heeft ons de stad laten zien (lopend en met de (zeer luxe) bus) en heeft ons naar het eerste restaurant gebracht. Daar hebben gegeten en vandaar zijn we naar de jachthaven gegaan van Bèlem, voor de zeiltocht. Prachtige zeilboten en hele aardige mensen. Van daar zijn we naar het hotel gegaan, hebben we ingecheckt, hebben we ons opgefrist en hebben we in het hotel gedineerd. Kortom, de eerste dag is goed verlopen en alles is tot in de puntjes geregeld. Complimenten van de hele groep!! Op dag twee hebben we Sintra en Cascais bezocht. Het weer én de sfeer waren uitstekend. De reisleidster is een klasse apart. Wat een kennis en kunde! Het eten smaakte uitstekend. De ambiance van beide restaurants was dik in orde. Het juiste eten bij de juiste persoon krijgen zorgt wel steeds voor hilariteit. Portugal is een mooi land, met hele vriendelijke mensen en een uitstekend klimaat. Kortom, ook dag twee is naar volle tevredenheid verlopen en was wederom tot in de puntjes geregeld! Nogmaals onze complimenten. Vandaag zijn we met de bus over de Portugese Golden Gate Bridge naar Azeitão gereden voor een bezoek aan het Palácio e Quinta da Bacalhôa voor een rondleiding door het kasteel, de wijngaard en de tuin. Vervolgens hebben we een drietal wijnen van het huis geproefd en zijn we verder gereden naar Sesimbra voor een overheerlijke lunch in O Velho e o Mar, met uitzicht op het strand en de Atlantische Oceaan. Van Sesimbra zijn we over de Vasco da Gamabrug teruggereden naar Lissabon. Vandaar zijn we naar het centrum van de stad gereden en zijn de meesten van ons reisgezelschap afgezet bij een shoppingcenter. De overige deelnemers zijn teruggekeerd naar het hotel voor een kort overleg. 's Avonds hebben we gedineerd bij Luso een Fadoshow gepresenteerd. Om ca. 22.00 uur zijn we teruggekeerd naar het hotel. Alles was weer tot in de puntjes geregeld en onze gids maakte wederom indruk met haar toewijding en vakkundigheid. Kortom, weer een geslaagde dag! Op de vierde en laatste dag van onze stedentrip naar Lissabon (en omgeving) hebben we ’s morgens uitgecheckt bij het hotel en zijn we opgehaald met de bus. We zijn van de hoge naar de lage stad gereden. Daar is de groep verdeeld over vier TukTuk’s en hebben we een tour gemaakt door het oudste gedeelte van de stad. We hebben een uitkijkpunt bezocht, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Tijdens de rit werden er door de chauffeur van de TukTuk allerlei bijzonderheden verteld over de stad en de gebouwen. Via vele steile en zeer smalle straatjes zijn we naar een bakkerij gereden waar de beste pastéis de nata (custardgebakjes) van Portugal worden gemaakt. Ook hebben we een winkeltje bezocht waar de traditionele Ginjinha (kersenlikeur) wordt geschonken. Na de tour hebben we heerlijk geluncht in restaurant Populi, gelegen aan het prachtige plein Praça do Comércio. Na de lunch hadden we nog even de tijd om te shoppen, waarna we naar de luchthaven zijn gebracht voor onze terugvlucht met TAP Portugal naar Nederland. Onze gids heeft ons tot aan de veiligheidscheck begeleidt. Wat een vakvrouw (zie foto)! Ben jij voor jouw bedrijf ook op zoek naar iemand die groeps- incentive of beursreizen kan verzorgen? Wil jij graag 1 contactpersoon die overal van op de hoogte is en altijd bereikbaar? Van citytrips tot wintervakantie of van eilandtouren tot een safari. Ik breng persoonlijke service, originele ideeën, ervaring en kennis én werk samen met de beste experts ter plaatse, wereldwijd en verzorg graag jou volledige verzorgde reis! Bel direct voor vrijblijvende informatie: 0651075713.

Verrassend Fuerteventura

09 May 2019

Fuerteventura stond al een tijdje op mijn lijstje om te bezoeken, gewoon om een heerlijke strandvakantie te vieren. Fuerteventura is één van de Canarische eilanden en staat vooral bekend om de wind die er waait en de prachtige zandstranden. Fuerteventura betekent letterlijk, sterke wind. Naast de vele zandstranden heeft het ook nog eens prachtige azuurblauw water. De gezellige badplaats Corralejo is tevens de populairste bestemming op Fuerteventura. We verblijven een weekje in een leuk appartement direct aan het zwembad en uiteraard huren we er een auto bij. Corralejo is een gezellig badplaats met stranden direct in het centrum. Net buiten het centrum ligt een groot duingebied, het National Park Las Dunas Corralejo. De stranden zijn hier enorm populair bij surfers, kiters, strandliefhebbers en zonaanbidders. In het midden van het gebied aan zee, staan 2 RIU hotels waar ook ruimte is om te parkeren. Je kunt het gebied ook met een bus bezoeken vanuit Corralejo of pak een taxi. Het is niet ver van het centrum en een taxiritje is hier voordelig. Het strand is gezellig druk en de azuurblauwe zee is lekker onstuimig en we hebben het hier geweldig naar ons zin. We hebben een plekje gezocht naast de life-guard toren (ja, zoals in Baywatch, en ja, inclusief lifeguard hunk) want dat vond ik toch wel een veilig idee… Een stuk verder op het strand is er een verhuur voor body- en surfboards, we besluiten nog een keer terug te gaan omdat we toch echt willen boarden deze vakantie. Het lijkt ons geweldig in deze woeste zee met indrukwekkende golven. Waarschijnlijk wordt het vooral zand- en waterhappen, maar je moet alles geprobeerd hebben zeg ik altijd. ’s Avonds lopen we door Corralejo, slenterend langs leuke winkels en gezellige restaurantjes. We besluiten langs de haven te lopen en komen uit in een straatje met veel verschillende restaurants, Calle Iglesia. Tio Bernabé is een goed specialiteitenrestaurant waar je heerlijk kunt eten. Goede en verse producten, goede wijnen en vriendelijke bediening. Canarische specialiteiten, vlees vers van de grill en genoeg keuze voor de kids. Echt een aanrader! En houdt je van vlees, dan is Steakhouse Toro Bravo een aanrader. Het doet wat toeristisch aan maar ze serveren heerlijke vleesgerechten van de grill en lekkere pizza voor een geweldige goede prijs. Wil je lekker aan het strand vertoeven kun je ook naar Waikiki Beach Club om een hapje te eten met uitzicht over de baai. Ondanks dat het augustus is, is het op Fuerteventura niet bloedje heet en zorgt de wind voor een zeer aangenaam verblijf. Perfect om er met de auto op uit te trekken! We laten een bijzondere landschap aan ons voorbij trekken. Het eiland is inderdaad droog en dor, wat ik veel lees, maar saai is het zeker niet! Het is een vulkanisch landschap met heuvels, bergen, ravijnen en kliffen. We maken een stop in het rustieke dorpje Pajara en bij een lokaal winkeltje/cafeetje drinken we gezellig wat op het kleine terrasje tussen de locals. We maken even een korte wandeling en komen op een pleintje met een mooie kerk, Iglesia Nuestra Señora de Regla. We gaan op weg naar Betancuria, we bereiken de oude hoofdstad dwars door het natuurpark Rural de Betancuria. Via een slingerende weg stoppen we onderweg bij een aantal mooie uitkijkpunten. Niet alleen heb je hier een prachtig uitzicht over de omgeving en het bijzondere landschap maar zijn er wat hele kleine lokale bewoners. Hier worden door de vele toeristen de grondeekhoorns gevoerd dus kijken wij of we de schattige Knabbel en Babbel op de foto kunnen krijgen. Bij één van de uitkijkpunten lukt het zelfs bijzonder goed. Terwijl ik een foto van één van zijn vriendjes probeer te maken, komt hij heel brutaal steeds dichterbij! Leuk gelukt toch?? Aangekomen bij Betancuria gaan we eerst wat eten in een super leuk restaurant, La Sombra, waar we een tafel krijgen toegewezen in de sfeervolle, tropische tuin. Er zijn diverse gezellige hoekjes en zitjes waar je tussen de reusachtige cactussen en palmen zit. Je kunt hier heerlijk eten voor een goede prijs! Wij hebben lekker hamburgers en falafel gegeten, een aanrader! Betancuria heeft een mooi en pittoresk centrum met prachtige Canarische 16e en 17e eeuwse gebouwen en kerk Santa Maria de Betancuria. Op het pleintje spelen een aantal straatmuzikanten wat de sfeer helemaal afmaakt. Na Betancuria stoppen we nog bij één viewpoint, bij Mirador met Guanchenkoningen Guise en Ayose. Hier staan twee reusachtige bronzen beelden van Guise en Ayose, voormalig koningen die regeerden tot aan de verovering door de Spanjaarden in 1402. Niet ver van Corralejo ligt het vissersdorp El Cotillo, het vissershaventje ligt achter een hoge betonnen wand, vanwege de wind en ruwe zee. El Cotillo is veel rustiger en minder toeristisch dan Corralejo maar wel erg populair bij kite- en windsurfers. Ook staat El Cotillo bekend om de verse vis en vooral La Vaca Azul is een bekend visrestaurant waar dagelijks versgevangen vis op het menu staat. Bij El Cotillo vind je een oude vestingstoren El Toston, vanaf hier kijk je over het zuidelijke strand en langs hoge kliffen. We besluiten dit strand te bezoeken, en laten het noordelijkere strand voor wat het is. Hier vind je overigens mooie baaien en een rustigere zee. Het zuidelijkere strand is populair bij kiters en surfers vanwege de wind en ruwe zee! We zijn later op de week nog teruggegaan naar het surfverhuur bij het strand van de duinen van Corralejo naar helaas was er die dag nauwelijks wind. Dus een tip! Wacht niet en pak je kans als je wil surfen. We hebben wel heerlijk gezwommen en bij het lage water kon je over de rotsen klimmen en vele visjes en andere diertjes spotten. Je kunt vanaf Corralejo ook met een ferry een dagje naar het naastgelegen Canarische eiland Lanzarote of bezoek het onbewoonde eiland Los Lobos en maak daar een wandeling, fietstocht of ga snorkelen. In Corralejo vind je ook een waterpark Baku of Acua en op Fuerteventura is zelfs een dierenpark Oasis Park. Je kunt er diverse boottochten maken, zeilen of een dagje weg met een catamaran , vissen en vele watersporten beoefenen. Wil je graag georganiseerd op pad, kan dat ook er worden vele tours over het eiland aangeboden. Wil jij ook zo’n heerlijke strandvakantie en toch wat zien en ondernemen? Fuerteventura is een topbestemming! Meer weten over de leukste hotels of appartementen op Fuerteventura of wil je een vakantie boeken? Bel, app of mail mij! Jennie.visser@travelcounsellors.nl 06-51075713

Sri Lanka - De Culturele Driehoek

30 October 2018

Sri Lanka is een ontzettend veelzijdig land, groot genoeg om veel schillende landschappen en klimaten te ervaren en klein genoeg, waardoor je korte afstanden aflegt om alles te zien. Ervaar de veelzijdige cultuur en religies, de vriendelijke bevolking, prachtige landschappen en stranden en geniet van de heerlijke Sri Lankaanse keuken! Vooral in de culturele driehoek kom je tijd te kort om alle bijzondere sights en bezienswaardigheden te bezoeken, waarvan veel op de Unesco Werelderfgoedlijst staan. Sri Lanka heeft een overweldigende natuur met groene binnenlanden, regenwoud en veel Nationale Parken met wildlife, dus een safari is ook mogelijk, wie weet spot je net als ik, de luipaard! Olifanten lopen er in het wild en in het seizoen kun je op meerdere plekken langs de kust walvissen en dolfijnen spotten. Ben je gek op duiken en snorkelen, dan ben je in Sri Lanka ook aan het juiste adres! Bezoek Pigeon Island voor de één van de beste snorkelbestemmingen en voor duikspots zijn er een langs de zuidkust bijvoorbeeld prachtige historische wrakken te vinden uit de koopvaardijtijd. Verder vindt je er ook mooie riffen en een grote verscheidenheid aan zeeleven. Wil je de rondreis Sri Lanka in stijl afmaken, combineer het dan met een paar dagen Malediven om heerlijk bij te komen en te genieten van een heerlijk resort en ga snorkelen en duiken of gewoon helemaal niks doen! De Culturele Driehoek is het belangrijkste gebied van Sri Lanka die iedereen bezocht moet hebben. Op korte afstand van elkaar vind je hier de grootste cultuurschatten en indrukwekkende bezienswaardigheden. In deze omgeving kun je met gemak 3, 4 of zelfs 5 nachten verblijven om alles te bezoeken. Zeker als je de tijd wilt nemen en wellicht ook de Nationale Parken hier in de omgeving wilt bezoeken. Ik verbleef in het Sigiriya Hotel vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de imposante Sigiriya rots, ook wel de Leeuwenrots genoemd. Deze rots moet je natuurlijk beklimmen maar voor iemand met wiebelende benen of hoogtevrees is het nog een hele uitdaging( nou heb ik geen van beide maar een gewaarschuwd mens telt voor twee) Tijdens mijn bezoek haakten er genoeg mensen af op de steile weg naar boven via het trappenstelsel want het is een behoorlijk pittige klim op smalle trappen. Maar het uitzicht bovenop maakt het meer dan waard, geweldig! Neem water mee en ga vroeg of laat op de dag zodat de ergste warmte en/of drukte geweest is. Naast het geweldige uitzicht is de rots bekend om de ruïnes bovenop de rots van het paleis dat de koning Kassapa liet bouwen in de 5e eeuw. Ik zag bovenop naast prachtige zonsondergang, eindeloze vergezichten! Heel bijzonder! In de plaats Dambulla, dichtbij Sigiriya bezocht ik de Dambulla Cave Temple, de grote Gouden Tempel en de kleinere tempelgrotten zijn allen gevuld met vele buddhabeelden, schilderingen van Buddha en Hindukoningen en staat op de Unesco Werelderfgoedlijst. Je vindt er een liggende boeddha van 15 meter lang maar ook 56 andere boeddha’s. Alhoewel het vrij toeristisch is geworden, is het echt wel heel bijzonder en mag het niet overgeslagen worden. Denk eraan dat je hier je schouders en knieën bedekt. Ook wanneer de tempel wil betreden dien je je schoenen in te leveren. Dit gebeurd bij veel heilige plekken, soms handig om sokken mee te nemen. Onderweg naar de grotten kom je diverse kooplui met hun waar tegen en ook wat brutale aapjes. Pas op je spullen en let op met etenswaar! Anuradhapura staat op de Unesco Wereld erfgoedlijst. Deze oude koningsstad staat vol met oude vervallen maar ook in ere herstelde bouwwerken zoals stoepa’s, tempels en boeddhabeelden. Je vindt er onder andere een mooie witte 90 meter hoge stoepa. Belangrijk om te weten dat je niet met je rug naar een boeddhabeeld mag staan om te poseren en bedek ook hier je schouders en knieën. De belangrijkste plek voor de boeddhisten in Anuradhapura is de Sri Maha Bodhi, deze boom zou een stekje zijn van de boom uit India waar Boeddha zijn verlichting ontving. Ze zeggen dat dit de oudste boom ter wereld is. Je kunt Anuradhapura per fiets ontdekken maar vanwege de oppervlakte en als je minder sportief bent kun je ook met auto of tuk tuk doen. Wil je veel van de geschiedenis leren en informatie opdoen dan is het belangrijk een goede gids in de arm te nemen. Polonnaruwa is naast Anuradhapura een 2e hoofstad van Sri Lanka geweest waar vele ruïnes te vinden zijn net als in Anuradhapura. Ook deze plek staat op de werelderfgoedlijst. Je vindt hier grote boeddhabeelden en het koninklijk paleis. Pollonaruwa is minder uitgestrekt als Anuradhapura en is goed met de fiets te ontdekken. Wil je geen overvloed aan tempels dan zou ik niet beide plekken bezoeken maar een keuze maken. In de omgeving zijn ook nationale parken die een bezoekje waard zijn, zoals Minneriya-Giritale National Park en Wasgamuwa National Park waar je onder andere wilde olifanten kan spotten. Ben je benieuwd geraakt naar dit mooie eiland en wil je weten wat je nog meer kunt zien en beleven? Vraag mij naar de mogelijkheden, ik stel voor jou de mooiste reis helemaal naar wens samen, precies wat bij jou past!

Kos

08 September 2018

Al voor de 10e keer naar Kos geweest in de afgelopen 16 jaar! Het is dan ook een beetje thuiskomen op ons geliefde Kos en we hebben altijd enorm naar ons zin! Ik denk dat deze keer ook wel één van de leukste keren is geweest. We verblijven ook veel bij vrienden van mijn ouders, zij runnen een geweldig restaurant Filarakia in Kos-stad aan het Lambi strand. Overdag kun je daar heerlijk aan het strand liggen, genieten van een perfecte café frappé, een lekkere lunch of kies een cocktail van de kaart die ze op het strand serveren! Vriendelijk personeel, veel gezelligheid, goede wijnen, lekkere cocktails en heerlijk eten van een zeer goede kok! Dat is Filarakia! Zeker een bezoekje waard! Wellicht bij de meeste mensen bekend als een geweldig fietseiland en als echte Nederlander kun je er natuurlijk niet omheen om een fiets te huren en Kos-stad en omgeving op de fiets te ontdekken. Fiets naar de gezellige haven van Kos-stad en wandel daarna het mooie oude Kos-stad in. Gezellige terrasjes en tavernes, leuke winkeltjes en sfeervolle Griekse gebouwen wisselen elkaar af. In de haven is het een gezellige drukte, wandel langs de boulevard met de veelal wit-blauwe vissersbootjes en kijk de vissers hun vangst van die dag schoonmaken. Ook liggen hier diverse tourboten waar je bijvoorbeeld een dagtripje kunt gaan maken naar één of meerdere eilanden in de omgeving, zoals het sponseiland Kalymnos of Nisyros waar je midden in een krater kunt staan. In 2017 is Kos opgeschrikt door een behoorlijke aardbeving met 2 doden tot gevolg. De gevolgen zijn nog zichtbaar. De haven is beschadigd door een grote scheur in de boulevard, waardoor je goed moet opletten waar je loopt, maar is verder ongevaarlijk. Ook zijn er in het centrum diverse sporen zichtbaar, de Turkse Minaret is ingestort en de prachtige Griekse kerk is ook beschadigd, er lopen o.a. grote scheuren door de witte koepels. Dit mag verder de pret niet drukken en Kos-stad heeft een leuk en gezellig centrum. Wandel langs de boulevard richting het oude politiebureau en hier vindt je Kaseta, een gezellige café/bar met mooi terras waar heerlijk bij een ondergaande zon wat kunt drinken. Een aanrader! Ook kun je prima winkelen in Kosstad, in het oude centrum zijn veel leuke winkeltjes maar ook in de Kanaristraat richting het Lambistrand kun je goed terecht. De stranden van Kos-stad zijn aan weerskanten van de haven gelegen en zijn kiezel/zandstranden. Onze persoonlijke favoriet is het Lambi-strand. Je vindt hier veel verschillende strandtentjes en tavernes waar je een bedje kunt huren of waar je gratis bedjes kunt gebruiken zolang je wat nuttigt. Als je wat verder het Lambi strand af gaat komt je bij het hippe Mylos Beach Bar, vooral populair onder jonger publiek, begin de dag met een heerlijke duik in het water en je kunt bij loungemuziek genieten van lekkere drankjes aan het strand. Aan de andere kant van Kos-stad vindt je het Psalidi strand, je vindt hier grote all inclusive resort zoals Kipriotis, Mitisis Ramira en Oceanis Beach. Bij Oceanis Beach vindt je de gezellige beachclub Ammos Beach met relaxte sfeer, cocktails en muziek. Bij Kipriotis Panorama kun je heerlijk genieten van de ondergaande zon en een geweldig uitzicht in de Red Sky Bar op de 7e verdieping. Bestel een lekkere koffie, een cocktail of een diner en geniet van de muziek van de DJ. Voor wat leuke uitstapjes in de omgeving van Kos-stad, die zelfs op de fiets zijn te doen ga je naar Tigaki. Vanaf Kos-stad kun je via een goede fietsroute helemaal naar Tigaki fietsen, Tigaki heeft een breed en lang, prachtig zandstrand met helderblauw water. Aan het strand zijn voldoende bedjes te huur en gezellige tavernes om ’s middags te lunchen. Het is in de loop der jaren uitgegroeid tot een gezellige badplaats met diverse hotels en appartementen complexen, winkeltjes en restaurants. Heerlijk om een dagje aan het strand door te brengen! Als je in zeer goede conditie bent kun je ook op de fiets naar het leuke bergdorpje Zia, inmiddels uitgegroeid tot een grote toeristendorp maar evengoed de moeite waard om te bezoeken, al was het alleen maar vanwege het mooie uitzicht! In Zia zijn er veel souvenirs- en andere winkeltjes te vinden, een paar gezellige restaurantjes en tavernes en kun je bij de Water Mill zelfgemaakte lemonade halen, wat erg welkom is op een warme dag! Bezoek Zia het liefst ’s morgens vroeg of laat in de middag of avond. Overdag zijn er veel bussen met toeristen dus die kun je dan ontlopen, of helemaal mooi ’s avonds de zonsondergang bekijken op één van de tavernes met een mooi uitzichtspunt. Verder kun je op Kos makkelijk een scooter, een quad of een buggy huren om uitstapjes in de omgeving te maken. Wij hebben een auto gehuurd en zijn daarmee naar de andere kant van het eiland gereden. Langs de zuidkant van het eiland op weg naar Kefalos, heb je een paar mooie zandstrandjes waaronder Paradise Beach, hier kun je vooral terecht voor watersporten maar ook om een dagje heerlijk op het strand te liggen en te zwemmen in het mooie, helder blauwe zeewater. Parkeren kan boven aan het strand en het Paradise Beach restaurant ligt bovenop een heuvel met prachtig uitzicht over zee. Kefalos aan de andere kant van het eiland, gelegen aan een baai met mooie stranden. De meest bijzondere bezienswaardigheid is wel het eilandje voor de kust, Kastri, ook wel Agios Nikolaos genoemd, naar het wit-blauwe kerkje op het eiland. De zee is hier ondiep waardoor je soms bijna naar het eilandje kunt lopen. Kos heeft zoveel leuke plekjes te ontdekken en bezoeken dat je je echt niet hoeft te vervelen. Wil jij ook een reis naar Kos maken en nog meer leuke tips ontvangen, bel, app of mail mij voor advies en een goed verzorgde reis!

Sofia - Bulgarije

22 December 2017

Sofia, de hoofdstad van Bulgarije. Transavia heeft Sofia als nieuwe bestemming opgenomen en wat is er nou leuker om deze stad, die erg in opkomst is, als citytripbestemming gelijk te gaan bezoeken en ontdekken. Ik wist niet veel van Sofia, dus gelijk even googlen, hier kunnen we best leuke dingen zien en doen! Op vrijdag 8 december vertrekt de vlucht van Schiphol naar de luchthaven van Sofia en binnen ongeveer 20 minuten sta je midden in het centrum. Dit vind ik altijd al een groot pluspunt van een citytripbestemming, geen lange of dure transfer vanaf de luchthaven! De meeste hotels in Sofia zijn goed en schoon echter zijn de 3 sterren hotels meer de 2 sterren die wij in gewend zijn. Wil je verzekerd zijn van een goed 3 sterren hotel naar onze standaard, dan kies je voor een 4 sterren hotel. Ook heeft Sofia een aantal mooie 5 sterren hotels, de mooiste is naar mijn idee Sense Hotel. Dit hotel heeft een mooie en gezellige Rooftop Bar waar je rondom een prachtig uitzicht hebt over Sofia en de indrukwekkende Alexander Nevskykathedraal. Dit was, na een heerlijke lunch bij een gezellig restaurant/eetcafe op de bekende winkelstraat Vitoshaboulevard, onze eerste stop. Wat een geweldig uitzicht, vooral rond zonsondergang is het heerlijk om hier een drankje te doen en te genieten van alle kleuren die over de stad trekken. Sofia heeft een rijk verleden en dit is te zien aan de mooie oude gebouwen, imposante kerken, de vele standbeelden en monumenten. Het historisch rijkere deel van Sofia is te herkennen aan de gele klinkerweg waar vele mooie monumentale gebouwen en kerken zich begeven. Alle kerken zijn gratis toegankelijk, je mag er binnen alleen geen foto´s maken. Ook is er een prachtige synagoge te bezoeken, de op twee na grootste van Europa, dit is zeker een bezoekje waard. Voor mij was dit de eerste keer in een synagoge, heel mooi en als je binnen komt is er een oudere heer die graag iets vertelt over de synagoge en de geschiedenis ervan, onder andere gedurende de Tweede Wereld Oorlog. In het centrum loop je door veel stadsparken, groot of klein. De locals zoeken elkaar daar op, ook in de winter. Je ziet veel mensen op straat die eten en drinken, heerlijke broodjes bij de bakker of een lekkere koffie to go! De Bulgaarse keuken is overheerlijk, bij de meeste restaurants hebben ze veel kleine gerechten op de kaart staan. Geweldig om meerdere gerechtjes te bestellen en lekker van alles te proeven. En als grote verrassing de rekening, wat is alles in Sofia goedkoop! Je kunt je rustig tonnetje rond eten en heerlijk drinken en slechts tussen de € 12-18 per persoon kwijt zijn. Er zijn zoveel leuke restaurantjes en eetcafés alleen zijn ze nog wel lastig te vinden. Ze liggen nogal verspreid en verscholen. Ze zitten soms in kelders en op verdiepingen, hier vindt je echt verrassende en gezellige restaurantjes. In Sofia zijn ze ook gek op whisky, in veel bars vindt je er hele verzamelingen en bijna overal kom je Johnnie Walker tegen. Het nachtleven van Sofia is erg goed, de bars en nachtclubs zijn lang open en vanwege de lage prijzen van drankjes en taxi´s kun je je hart ophalen als je van uitgaan en dansen houdt. Ook om te winkelen kun je goed in Sofia terecht, er zijn genoeg leuke winkels in het centrum maar voor meer winkelplezier kun je ook terecht in één van de malls van Sofia. Naast winkelen zijn er vele interessante musea te bezoeken wanneer je wat meer te weten wil komen over Bulgarije en Sofia. Een aantal grotere musea die zeker een bezoekje waard zijn: *Nationaal Archeologisch Museum, bevindt zich in een voormalig Moskee. *Nationaal Historisch Museum, het grootste historisch museum van de Balkan . *National Art Gallery, bevindt zich in het Koninklijk Paleis met een enorme grote collectie kunst, dus houd je van kunst is dit zeker de moeite waard. Heb je nog wat tijd over, zoals wij uiteindelijk omdat onze vlucht naar Amsterdam Schiphol geannuleerd werd door het strenge winterse weer, denk er dan over om naar de buitenwijken van Sofia te gaan om de prachtige streetart te bewonderen. In een uurtje wandelen in het heerlijke winterse zonnetje bereikten wij de eerste kunstwerken van diverse Bulgaarse straatartiesten die langs de appartementengebouwen zijn gemaakt. Gigantisch groot en indrukwekkend en zeker leuk om in contact met de mensen te komen wanneer je op zoek bent naar deze grote schilderingen. Het is een heerlijke stad waar wij ons geen moment onveilig hebben gevoeld en de mensen over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Sofia zou ik echt iedereen aanraden, stellen, oud of jong, gezinnen of groepen! Voor iedereen is er iets te doen of beleven, het hele jaar door. Je kunt in de zomer heerlijk genieten in de parken die in bloei staan en dan zijn ook een aantal mooie fonteinen aan, die nu allemaal leeg waren in de winter. Sofia is ook nog gelegen aan de voet van de berg Vitosha, zomers kun je hier heerlijke wandelingen maken en met de lift omhoog maar houdt je van skiën? Dan is Sofia in de winter zeker een goede optie! Een liftpas is goedkoop en je kunt vanuit de stad met een bus of taxi Vitosha Mountain bereiken waardoor je een heerlijk dagje kunt skiën. Vanaf de berg heb je ook een prachtig uitzicht over de stad! Kortom, wacht niet langer en bel mij als je ook een heerlijke stedentrip Sofia wil ervaren. Ik deel graag mijn tips en ervaringen met je!

Formentera, het kleine paradijs in de Middelandse zee

30 January 2019

Bij een vakantie op Ibiza mag een bezoekje aan het prachtige eiland Formentera niet ontbreken. Vanaf diverse plekken op Ibiza gaat er een ferry naar Formentera. Deze vertrekken in de ochtend en gaan ’s middags weer retour naar Ibiza. Afhankelijk van de ferry en de plek waar je vandaan vertrekt duurt het gemiddeld 45 minuten om er te komen. Je kunt er ook één of meerdere nachtjes verblijven maar vele nemen genoegen met een dagtrip. Eerlijk gezegd is dit ook voldoende om het eiland te bekijken, maar hou je erg van fietsen en rust dan kan een nachtje of zelfs langer geen kwaad. Want eerlijk is eerlijk, het hele eiland op de fiets ontdekken is best een uitdaging. Omdat wij die uitdaging graag uit de weggingen, wij zijn namelijk iets minder sportief aangelegd op vakantie, kozen wij voor een scooter. Op die manier kun je echt elke hoekje van Formentera zien in één dag en genieten van al het moois wat dit kleine eilandje te bieden heeft. Formentera is een prachtig eiland in een oase van rust, vooral vergeleken bij zijn grote broer Ibiza, het partyeiland bij uitstek wat, vooral in het hoogseizoen erg druk kan zijn. Wij hebben diverse strandjes bezocht zoals Cala Saona, die naar schijnt, één van de mooiste zonsondergangen kent. Het is een breed strand met helderblauw zeewater tussen twee rotspartijen waar ook een hotel gelegen is, je kunt hier dus een heerlijke vakantie vieren. En Es Calo, waar we heerlijk op het terras onder het genot van een hapje en drankje over het mooie helderblauwe zeewater tuurden naar de grote jachten die voor de kust liggen. Het is een klein maar ook weer een fraai strandje bij het dorpje met wat eetgelegenheden. Het was een perfect punt om even een stop te maken tijdens ons tourtje. Op Formentera zijn twee vuurtorens, en nu kun je denken als je er één gezien hebt, heb je ze allebei gezien. Maar het is niet zo zeer de vuurtoren maar de omgeving die het bijzonder maakt. Beide staan hoog op een klif wat een adembenemend uitzicht geeft. Tijdens de reis naar Far de la Mola, de vuurtoren in het oosten gaan we langzaam omhoog (letterlijk, want dat trekt het scootertje toch minder goed) en door de bomen wordt ook snel duidelijk hoe hoog, wanneer we ineens beneden iets in de verte het hele eiland zien liggen. Even stoppen voor een fotomomentje want dat is toch echt een plaatje waard! Je kunt zelfs zo ver kijken dat je Ibiza en de bekende rots Es Vèdra ziet liggen. We vervolgen onze weg totdat we aankomen bij de vuurtoren, tja net zo prachtig als de andere vuurtoren maar eigenlijk vrij hetzelfde, totdat we bij de rand van de klif komen. Wauw, wat een prachtig uitzicht en wat is het hoog. Het is heel goed te begrijpen waarom Jules Verne deze plek beschreef in zijn boek Hector Servadac. We lopen nog even naar de andere kant van de vuurtoren want je kunt niet voor de toren langs lopen. Daar zijn geen andere toeristen dus we zitten even helemaal alleen in absolute stilte te genieten van dit mooie plekje! We gaan op de weg terug om nog even lekker uit te rusten op één van de mooie strandjes en in het prachtige blauwe water dichtbij de haven zodat we einde van de middag op de ferry kunnen, terug naar Ibiza. Het is echt de Caribbean dichterbij huis!

Rome met kids

25 October 2017

ROME - 5 tips met kids Rome is een geweldige stad, mijn absolute nummer 1! Overdag of ’s avonds, het is altijd een feestje om hier rond te lopen en de stad te ontdekken. De prachtige gebouwen, zelfs de kleinste steegjes ademen sfeer uit, de rijke historie, de gezellige mooie pleinen en hoe kan het ook anders, heerlijk eten en de lekkerste wijnen en koffie! Italie heeft alleen maar het beste te bieden en zo helemaal in de hoofdstad. Rome is altijd een goed idee! Maar wist je dat Rome ook met kinderen geweldig is?? Mijn 5 tips waarom je Rome met kids gedaan moet hebben: 1. Kinderen kijken hun ogen uit! Denk je dat een stedentrip saai is voor kinderen, Rome niet, overal zijn grote imposante gebouwen die zelfs kinderen indrukwekkend vinden. Vertel een klein beetje over de geweldige geschiedenis erachter en het begint zelfs te leven, bv het Colosseum in de tijd van de gladiatoren- en wilde dieren gevechten of de Trevifontein, geef de kinderen een muntje om over hun linkerschouder te gooien en wie weet keren ze ooit terug naar Rome 2. Het openbaar vervoer is goedkoop en duidelijk. Vooral de bus is ideaal, je kunt op vele plekken opstappen, het is voordelig en in de bus zie je veel! Zijn de afstanden van de highlights net iets te groot om te overbruggen met kinderen, dan is de bus door Rome ideaal! 3. Boek een fietstour! Op de fiets door een stad is altijd een goed idee, er zijn vele thema fietstours te boeken maar er zijn ook speciale kinderfietstourtjes te boeken. Meestal duurt dit een uur of drie en wordt een groepstour begeleidt door een Nederlandssprekende gids en doe je alle highlights van Rome aan. Voor de kleinere avonturiers is er kinderzitje verkrijgbaar zodat ze onbezorgd bij papa of mama achterop kunnen zitten! 4. Wil je graag naar Rome maar niet in de stad verblijven in een hotel! Verbllijf in een gezellige camping in de nabije omgeving van Rome, op max. een uur rijden van Rome zijn diverse campings te vinden of zelfs een gezellige vakantiewoning. Met een huurauto erbij kun je een bezoek aan Rome combineren met een autovakantie Italië of als meer tijd hebt kun je het ook combineren met een autorondreis Italië. 5. Culinaire reis! Als kinderen van pasta en pizza houden zijn ze in het paradijs beland, heerlijk eten en voor kinderen een ware traktatie. Ook zullen ze hun ogen uitkijken in de gelateria’s waar ze kunnen kiezen uit soms wel 100 verschillende overheerlijke smaken Italiaans ijs!

Mijn klantenervaringen

Ingestuurd door Marcel van den Idsert

Uitermate vriendelijke behandeling en benadering. Super snel een duidelijke offerte en uitleg. Geweldige communicatie.

Ingestuurd door Nathalie Lauwers

Jennie voor ons echt de beste.Ik kan zo moeilijk keuzes maken maar toch heb ik ook allerlei wensen. We komen er altijd uit en ze heeft altijd super goede tips en haalt er net even meer uit altijd dan dat je zelf zou vinden. Echt een aanrader altijd tevreden en blij !!

Ingestuurd door Saskia Smit

Jennie, is een topper. We waren voorheen collega's en nu ik zelf uit de reiswereld ben wil je toch ook de mooiste reizen blijven maken. Jennie weet precies wat ik bedoel en waar ik van hou doordat we elkaar al jaren kennen. Op naar vele mooie reizen die ik heel graag bij Jennie boek.

Ingestuurd door Mirjam Ditsel

Jennie is eigenlijk onze rots in de branding als het om buitenlandse vakanties gaat. Wij vertrouwen haar en zij neemt voor ons een groot stuk stress weg! En mocht er tijdens de reis iets misgaan of onduidelijk zijn, dan is het fijn om te weten dat het altijd wel goed komt. Jennie heeft de kennis en de contacten in de reiswereld die wij niet hebben. Ze is heel goed bereikbaar, zowel mail, app als telefonisch. Denkt met je mee en blijft rustig in situaties waarin wij toch wel in de stress zitten (corona periode). Dus, onze rots in de branding...

Ingestuurd door P Noordermeer

Jennie denkt goed mee, verplaatst zich in de klant, komt met een mooi voorstel en noemt andere suggesties wanneer ze denkt dat het aanbod nog meer passend kan zijn. Ook tijdens de Corona situatie voelden we ons erg gesteund en heeft ze er alles aan gedaan zodat de concequenties voor ons minimaal waren. En dit alles in een goede prijs / kwaliteit verhouding. De inzet van Jennie geeft een gevoel van vertrouwen en besef dat er een heerlijke vakantie aan gaat komen.

Ingestuurd door O. Marlherbe

Ik ken Jennie persoonlijk, van vroeger, dus extra leuk om haar onze vakantie naar curaçao te laten regelen! Makkelijk contact, vriendelijke service. Jennie luistert naar je wensen en doet haar best om ze allemaal uit laten komen! Heel blij mee!

Ingestuurd door S. de Jong

Jennie zoekt goed naar de keuzes die overeenkomen met de wensen. Uit ervaring en door de ervaringen van andere klanten te verzamelen weet ze ook goede tips te geven

Ingestuurd door Maik Passchier

al bij meerdere mensen aangegeven dat het top geregeld is

Ingestuurd door Margriet Smit

Jennie is een topper, denkt mee en is snel in reageren.

Ingestuurd door E. de Jong

Reageert altijd buitengewoon snel en behulpzaam! Topservice

Ingestuurd door Tamara van den Berg

Super goede service. Altijd goed bereikbaar. Ze geeft goede informatie en denkt mee. Fijn om bij Jennie een vakantie te boeken

Ingestuurd door Lizanne Boer

Begrijpt de wensen, komt met concrete (prijs)voorstellen en geeft helder en goed advies.

Ingestuurd door Astrid Commandeur

Fijne service. Wederom een mooi voorstel ontvangen wat we in een boeking hebben omgezet.

Ingestuurd door Karin van Dalen

Jennie houd rekening met je budget en wensen. Zoekt en komt met ideeën. Toppertje!

Ingestuurd door Chantal van der Zwan

Je levert keer op keer uitstekend werk!

Ingestuurd door Elisa van Velzen

Jennie Visser is een top reisadviseur. Zij verdient veel meer credits dan dat ze nu krijgt. Alle reizen altijd tip top geregeld, zeer goed bereikbaar, echt zoals het moet zijn en meer!

Ingestuurd door Oscar Boekel

Goed luisterend naar wensen, een prachtige reis samengesteld en voor ons hoe dan ook voor herhaling vatbaar. Een absolute aanrader!

Ingestuurd door Claudia Blokdijk

Gewoon een super service, alles op zo'n kort termijn goed geregeld. Jennie heeft echt naar onze wensen geluisterd, dus ik zal haar zeer zeker aanbevelen!!!

Ingestuurd door Lucinda Kamphuis

Jennie is een topper. Wij wilden graag naar Amerika met onze 3 jongens en ik heb haar benaderd omdat ik Jennie al wat jaartjes ken, dus ik weet dat als zij het regelt het zeker goed zit. Ze heeft goed naar onze wensen geluisterd en daar een mooie reis van samengesteld. Wij weten zeker dat we er 100% van gaan genieten en dat het een reis is om nooit meer te vergeten. Ik zal haar zeker aanbevelen aan familie en vrienden. Jennie thanks.

Ingestuurd door Robbin Pieterse

Jennie is altijd erg betrokken en heel toegankelijk. Ze denkt met je mee en heeft altijd mooie opties. Ik raad Jennie ook zeker bij anderen aan!

Ingestuurd door Mirjam Ditsel

Je voelde heel goed aan waar we naar op zoeken waren. Het contact, op diverse manieren, als zeer prettig ervaren! Ik had niet gedacht dat met een week alles al in kannen en kruiken zou zijn! En de attentie....super lief!! Heel fijn zo'n persoonlijke benadering, ik zou voor de toekomst niet anders meer willen. Geen D-reizen, maar Jennie

Ingestuurd door Yvette Kwast

Jennie heeft voor ons gezin een 24 daagse reis geboekt naar Zuid Afrika. Heel prettig hoe Jennie veel ervaring heeft, veel weet en altijd heel snel op je vragen ( whats appjes, mail) reageert. Ze weet heel erg veel van Zuid Afrika af, heeft alles top geregeld en bleef altijd opgewekt en enthousiast ook als we ons plan veranderde ( wat haar veel extra werk kosten). ze is altijd bereidt om alles te geven. we hebben intens genoten. Jennie heel erg bedankt!! Tot de volgende reis.

Ingestuurd door Stan Groot

Zeer tevreden met de service van Jennie. Vanaf het eerste moment een zeer vertrouwd en fijn gevoel gehad bij het contact dat ik met Jennie heb gehad. Ik gaf door wat onze wensen waren en binnen nog geen 24 uur had ik een offerte in de mail staan met 4 verschillende opties. Ook zaten daar direct prijsopgaves bij voor het huren van een auto. Perfect geregeld allemaal!

Ingestuurd door Lars de Keijser

Jennie is super service gericht en denkt graag met je mee. Verder is ze erg prettig in de omgang en levert kwaliteit en snelheid.

Ingestuurd door Petra Stolte

Zeer tevreden!! We hebben onze wensen aan Jennie doorgegeven en dezelfde dag hadden we al een offerte in onze mail. Dus ja, zeker voor een volgende trip zullen wij zeker weer aan haar denken.

Ingestuurd door Marco Molenkamp

Jennie komt met tips van haar eigen ervaringen van haar reizen. Denkt ontzettend goed mee, kan zich goed inleven in de wensen en behoeftes die wij als gezin graag willen op vakantie. Net een reis geboekt naar Ibiza, maar nooit gedacht over het huren van een auto. Ook een trip naar het buureiland en daar lekker het eiland verkennen met de scooter. Kom er zelf maar op! Echt haar ervaring als reisagente is geweldig! Voor ons geen andere meer! Oja, en de prijs is ook nog de goedkoopste in de markt. Perfect voor de Nederlanders onder ons :)